اخبار بورس

تاریخ مجمع بانک تجارت در سال 1402؛ بازده نقدی سهام وتجارت

مجمع عمومی عادی سالیانه، از رویدادهای حائز اهمیتی است که تمام اشخاص فعال در بازار سرمایه با آن آشنایی دارند و معمولا سهامداران و سرمایه‌گذرانی که به دنبال خرید و فروش سهام هستند، به این‌گونه جلسات، توجه ویژه‌ای دارند. جلسات مجمع سالیانه، در واقع، مکانی برای گردهمایی سهامداران و مدیران شرکت جهت تصمیم‌گیری درباره امور مالی شرکت است. تاریخ برگزاری مجمع بانک تجارت، زمانبندی پرداخت سود سهام و دیگر جزییات مربوط به این مجمع این بانک در سال 1402 در این گزارش آمده است. درصد تقسیم سود و بازده نقدی وتجارت از دیگری موارد بررسی شده در این مطلب هستند که می‌توانند به تصمیم‌گیری سهامداران در خصوص حضور در مجمع این بانک کمک کنند.

مجمع عمومی عادی سالیانه

مجمع عمومی عادی سالیانه یکی از ارکان اساسی در بورس است که به منظور بررسی امور مربوط به عملکرد شرکت و تصویب مسائل مالی مهم و… برگزار می‌شود. هدف اصلی شرکت‌ها از برگزاری این جلسات سالیانه، ارائه و بررسی گزارش‌های سال مالی گذشته، تصویب صورت‌های مالی مختلف از جمله صورت سود و زیان، صورت وضعیت مالی، صورت جریان وجوه نقد و همچنین تعیین میزان سود تقسیمی بین سهامداران است. وظایف مجمع عادی سالیانه شامل تشریح اهداف و برنامه‌های آینده شرکت در حضور سهامداران، تصویب میزان سود تقسیمی میان سهامداران، انتخاب اعضای هیئت‌رئیسه و تعیین روزنامه کثیرالانتشار جهت انتشار آگهی‌ها و اطلاعیه‌های شرکت تا مجمع عمومی عادی سال بعد و… است.

تشکیل مجمع عادی سالیانه، نیازمند حضور دارندگان حداقل نیمی از سهامداران است. در صورت عدم رسیدن به حدنصاب، مجمع لغو می‌شود و برای بار دوم با هر تعداد از شرکت‌کنندگان برگزار می‌شود. با توجه به قوانین، شرکت‌ها موظف‌اند چندین روز پیش از برگزاری مجمع، زمان و مکان تشکیل مجمع و دیگر اطلاعات مربوط به آن را در روزنامه‌های کثیرالانتشار و سایت کدال اعلام کنند. در ادامه جزئیات مجمع بانک تجارت بررسی شده است.

تاریخ مجمع عمومی بانک تجارت

بانک تجارت از کلیه سهامداران، وکیل یا قائم مقام قانونی صاحب سهم و همچنین نماینده یا نمایندگان اشخاص حقوقی دعوت کرد تا در جلسه مجمع عمومی این شرکت که در ساعت 10:00 روز چهارشنبه مورخ 1402/03/31 به آدرس تهران، خیابان آیت‌الله طالقانی، حدفاصل خیابان‌های ولیعصر و حافظ، روبه‌روی هتل پارسیان انقلاب، ساختمان مدیریت امور اعتباری بانک تجارت، پلاک 430، طبقه اول، سالن همایش‌های الغدیر برگزار شد، حضور به هم رسانند.

نحوه دریافت برگ حضور در جلسه مجمع

سهامداران بانک تجارت یا نمایندگان قانونی آن‌ها می‌توانستند از ساعت 9 صبح (یک ساعت قبل از جلسه) با در دست‌داشتن کارت ملی، وکالتنامه معتبر یا معرفی‌نامه رسمی از سهامداران حقوقی در محل جلسه، برگ ورود به جلسه را دریافت کنند. همچنین سهامداران این شرکت، می‌توانستند جهت حضور در جلسه آنلاین از طریق پیوند مندرج در سایت بانک به نشانی agm.tejaratbank.ir یا از طریق اپلیکیشن همراه بانک تجارت اقدام کنند.

دستور جلسه مجمع بانک تجارت

دستور جلسه مجمع بانک تجارت 1402 به شرح زیر است:

  • استماع گزارش هیئت‌مدیره و بازرس قانونی
  • تصویب صورت‌های مالی سال (دوره) مالی منتهی به 1401/12/29
  • انتخاب حسابرس و بازرس قانونی
  • انتخاب روزنامه کثیر‌الانتشار
  • تعیین حق حضور اعضای غیرموظف هیئت‌مدیره
  • تعیین پاداش هیئت‌مدیره
  • و سایر موارد که در صلاحیت مجمع مذکور است.

بانک تجارت و سهامداران آن در مجمع مذکور، سازمان حسابرسی را به‌عنوان بازرس قانونی و حسابرس شرکت و بازرس علی‌البدل انتخاب کردند. روزنامه‌های همشهری و ایران نیز، به‌عنوان روزنامه‌های کثیرالانتشار جهت درج آگهی‌های شرکت تعیین شدند.

سود سهام وتجارت

سود نقدی به ازای هر سهم یا DPS از معیارهای مهم سرمایه‌گذاری در سهام است. سهامداران باید توجه داشته باشند که سیاست تقسیم سود در شرکت‌ها ممکن است متفاوت باشد. برخی از شرکت‌ها تنها بخشی از سود حاصل شده را به‌عنوان سود نقدی میان سهامداران تقسیم می‌کند و برخی دیگر تمام سود را به‌عنوان سود نقدی تعیین می‌کنند. گاهی نیز شرکت‌ها هیچ سودی میان سهامداران توزیع نمی‌کنند. همان‌گونه که اشاره شد، تصمیمات مربوط به تقسیم سود نقدی بین دارندگان سهام در مجمع عمومی عادی سالیانه اتخاذ می‌شود. اطلاعات مرتبط با این تصمیمات در گزارش «تصمیمات مجمع عمومی عادی سالیانه» که در سایت codal.ir منتشر می‌شود، قابل مشاهده هستند. سرمایه‌گذاران همچنین، باید توجه داشته باشند که این سود تنها به افرادی پرداخت می‌شود که در زمان برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه، سهامدار شرکت باشند.

جهت تحلیل سیاست پرداخت سود نقدی وتجارت، تحلیلگران باید تاریخچه تقسیم سود در مجمع بانک تجارت برای چند سال اخیر را بررسی کنند. طبق بررسی‌های انجام‌شده، سود نقدی تقسیمی وتجارت در سال‎‌های اخیر حدودا 10 درصد افزایش داشته است.

سال مالی منتهی بهسود خالص هر سهم (ریال)سود نقدی هر سهم (ریال)درصد تقسیم سود
1401/12/295755810٫08
1400/12/29201209٫95
1399/12/3064530٫46

بازده نقدی سهم بانک تجارت

بازده نقدی سهم، از معیارهای اساسی و مهم دیگری است که باید در کنار تحلیل بنیادی سهام مورد توجه قرار گیرد. این معیار نشان‌دهنده نسبت سود نقدی به ازای هر سهم (DPS) به آخرین قیمت سهم پیش از مجمع (PRICE) است. بررسی بازده نقدی می‌تواند به سرمایه‌گذاران و سهامداران کمک کند تا تصمیمات بهتری درباره حضور یا عدم حضور در مجمع بگیرند؛ چرا که این معیار تا حدودی نشان‌دهنده سوددهی سهامداران است. افزایش بازده نقدی معمولا توجه بیشتر سهامداران را جلب کرده و به نوعی عاملی برای ایجاد انگیزه‌‌ی حضور در مجمع عمومی عادی سالیانه است. در جدول زیر، اطلاعات مربوط به بازده نقدی مجمع بانک تجارت در سه سال اخیر بررسی شده است. طبق بررسی انجام‌شده بازده نقدی وتجارت در سه سال اخیر به حدود 1 الی 2 درصد بوده است.

سال مالی منتهی به آخرین قیمت سهم پیش از مجمع (PRICE)سود نقدی به ازای هر سهم (DPS)بازده نقدی (D/P)
1401/12/292٬884582
1400/12/291٬792201
1399/12/302٬73030٫1

زمان پرداخت سود مجمع بانک تجارت

برنامه زمانبندی پرداخت سود سهام سهامداران بانک تجارت که در تاریخ مجمع عمومی عادی سالیانه مورخ ۱۴۰۲٫۰۳٫۳۱ سهامدار این شرکت بودند، به شرح زیر اعلام شد:

  • سهامداران حقیقی که در سامانه سجام ثبت‌نام نکرده‌اند، با مراجعه به هر یک از شعب بانک تجارت در سراسر کشور با ارائه کارت ملی و اعلام کد بورسی و صندوق‌های سرمایه‌گذاری، موسسات و سبدها که در سامانه سجام ثبت‌نام نکرده‌اند، با ارسال درخواست کتبی اعلام شماره حساب (شماره شبا به انضمام تصویر آگهی روزنامه رسمی مربوط به آخرین تغییرات مدیران و صاحبان امضای مجاز) به نشانی امور سهام در تاریخ ۱۴۰۲٫۰۵٫۱۰ پرداخت شد.
  • سود سهامداران حقیقی، صندوق‌های سرمایه‌گذاری، موسسات و سبدها که در سامانه سجام ثبت‌نام کرده‌اند، در تاریخ ١٤٠٢٫٠٢٫١٠ و سود سهامداران حقوقی که در سامانه سجام ثبت‌نام کرده‌اند در تاریخ ۱۴۰۲٫۰۶٫۳۱ با واریز به شماره حساب معرفی شده در سامانه سجام پرداخت شد.
  • همچنین، سهامداران حقوقی که در سامانه سجام ثبت‌نام نکرده‌اند در تاریخ ١٤٠٢٫٠٧٫٣٠ با ارسال درخواست کتبی اعلام شماره حساب (شماره شبا به انضمام تصویر آگهی روزنامه رسمی مربوط به آخرین تغییرات مدیران و صاحبان امضای مجاز شرکت) به نشانی امور سهام پرداخت شد.

آدرس و اطلاعات بانک تجارت جهت پیگیری و ارسال مدارک

نشانی امور سهام: تهران، خیابان انقلاب، ابتدای خیابان استاد نجات‌الهی، جنب کلینیک بیماری‌های خاص، پلاک ۶

کدپستی: ۱۵۹۹۶۶۶۶۱۳

رایانامه: info@tejaratbank.ir

5/5 - (1 رای)

سایر مقاله‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا