اخبار بورس

سود مجمع شدوص؛ بازده نقدی سهام شرکت دوده صنعتی پارس

مجمع عمومی عادی سالیانه محلی برای گردهمایی مدیران و سهامداران به منظور بررسی و تحلیل عملکرد گذشته شرکت و اتخاذ تصمیمات مهم برای آینده آن است. در این مجمع علاوه بر بررسی عملکرد شرکت به تصویب صورت‌های مالی و تعیین سود نقدی پرداخته می‌شود. همه سهامداران شرکت‌ها می‌توانند با ارائه برگ ورود به جلسه در مجمع حضور داشته باشند و در تصمیم‌گیری‌ها شرکت کنند. همچنین حضور در مجمع موجب شناخت سهامداران واقعی خواهد شد. در ادامه به بررسی مجمع شدوص، نحوه برگزاری و همچنین میزان سود تقسیمی در مجمع آن پرداخته شده است.

مجمع عمومی عادی سالیانه

مجمع عمومی عادی سالیانه یکی از مجامع مهم در بورس و بازار سرمایه است که در آن به بررسی مسائل مهم و استراتژی شرکت پرداخته می‌شود. مسائل مهم شرکت شامل موارد مالی از جمله صورت سود و زیان، صورت جریان وجوه نقدی، سود نقدی تقسیمی و همچنین تصویب مسائل مربوط به سال آینده است. این مجمع یک بار در سال برگزار می‌شود و شرکت‌ها موظف هستند حداکثر 4 ماه بعد از پایان سال مالی نسبت به برگزاری آن اقدام کنند. عموما سهامداران با توجه به استراتژی‌ها و دیدگاه‌های خود برای حضور یا عدم حضور در این مجمع تصمیم‌گیری می‌کنند. اما میزان سود نقدی، زمان پرداخت سود، شرایط کلی بازار و اخبار و طرح‌های توسعه شرکت از عوامل تاثیرگذار برای حضور سهامداران در مجمع هستند.

لازم به ذکر است با تصویب صورت سود و زیان و تقسیم سود نقدی، این سود شامل کسانی می‌شود که تا زمان برگزاری مجمع سهامدار شرکت باشند. زمان و نحوه دریافت سود نقدی تحت عنوان اطلاعیه زمان‌بندی پرداخت سود در سایت کدال منتشر می‌شود و سهامداران با مشاهده آن می‌توانند نسبت به دریافت سود خود اقدام کنند. در ادامه مطالعه مقاله مجمع چیست باعث آشنایی بیشتر سهامداران و سرمایه‌گذاران با مجمع و شرایط برگزاری آن می‌شود.

تاریخ برگزاری مجمع شدوص

مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت دوده صنعتی پارس بر اساس آگهی منتشرشده در سامانه کدال مورخ 1402/02/08 در خصوص دعوت به مجمع عمومی عادی سالیانه، راس ساعت 10:00 روز سه شنبه مورخ 1403/02/18 در محل تهران، خیابان ولی عصر، بالاتر از جام جم، خیابان هتل استقلال، سالن شهید آوینی، مجموعه فرهنگی، ورزشی تلاش وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد.

نحوه دریافت برگ حضور در جلسه

سهامداران حقیقی برای دریافت برگ ورود به جلسه می‌توانستند شخصا یا از طریق وکیل با ارائه وکالت‌نامه رسمی یا قائم مقام قانونی شخص حقیقی صاحب سهم و سهامداران حقوقی نیز نماینده یا نمایندگان شخص حقوقی صاحب سهم به شرط ارائه مدارک وکالت (اعم از عادی یا رسمی) یا نمایندگی با امضای صاحبان امضای مجاز شخص حقوقی حضور به هم رسانند. درج شماره ثبت و شناسه ملی شرکت و کد ملی نماینده در معرفی‌نامه اشخاص حقوقی الزامی بود. همچنین جهت تسهیل در مشاهده مجمع توسط سهامداران، پخش زنده در www.dsp.co.ir صورت گرفت و سهامداران می‌توانستند سوالات خود را مطرح کنند تا نسبت به پاسخگویی آن مطابق ضوابط جوامع اقدام شود.

حاضرین در مجمع شرکت دوده صنعتی پارس

  • شرکت کربن ایران
  • شرکت سرمایه‌گذاری پتروشیمی
  • صندوق بازنشستگی وظیفه از کار افتادگی و پس‌انداز کارکنان بانک‌ها
  • سایر سهامداران

دستور جلسه مجمع شدوص

در مجمع عمومی عادی سالیانه شدوص در خصوص دستور جلسات زیر تصمیم‌گیری شد:

  • استماع گزارش هیئت مدیره و بازرس قانونی
  • تصویب صورت‌های مالی سال (دوره) مالی منتهی به 1402/12/29
  • انتخاب حسابرس و بازرس قانونی
  • انتخاب روزنامه کثیرالانتشار
  • تعیین حق حضور اعضای غیرموظف هیئت مدیره
  • تعیین پاداش هیئت مدیره
  • سایر موارد

مطابق تصمیمات اتخاذشده در این مجمع بهراد مشار به‌عنوان بازرس قانونی و حسابرس شرکت و هوشیار ممیز به‌عنوان بازرس علی‌البدل انتخاب شدند. روزنامه دنیای اقتصاد نیز به‌عنوان روزنامه کثیرالانتشار جهت درج آگهی‌های شرکت تعیین شد.

سود نقدی شدوص

همانطور که گفته شد در مجمع عمومی عادی سالیانه تصمیم گرفته می‌شود چه میزان سود خالص میان سهامداران تقسیم شود و چه مقدار به‌عنوان سود انباشته در شرکت ذخیره شود. سیاست‌های شرکت‌های مختلف در خصوص توزیع سود نقدی، متفاوت است. بررسی دقیق سود نقدی به سهامداران و سرمایه‌گذاران کمک می‌کند تا شناخت بهتری از مسیر حرکت و میزان سودآوری شرکت داشته باشند. هر چه سود نقدی افزایش یابد، تمایل سهامداران برای شرکت در مجمع بیشتر خواهد بود. در ادامه به تحلیل سود مجمع شدوص برای سه سال مالی گذشته پرداخته شده است. مطابق جدول زیر شرکت دوده صنعتی پارس در سه سال مالی اخیر بیش از 90 درصد از سود خالص خود را میان سهامداران تقسیم کرده است.

سال مالی منتهی بهسود خالص (EPS) هر سهمسود نقدی (DPS) هر سهمدرصد تقسیم سود
1402/12/29771 ریال700 ریال٪90
1401/12/291٬927 ریال1٬800 ریال٪93
1400/12/292٬962 ریال2٬750 ریال٪92

بازده نقدی سهام شدوص

سهامداران باید علاوه بر بررسی میزان سود تقسیمی، به بازده نقدی سهم نیز به‌عنوان یکی از موارد مهم و اساسی در بازار سرمایه دقت داشته باشند. بازده نقدی سهم، نسبت سود نقدی به قیمت سهم قبل از بسته‌شدن را نمایش می‌دهد. این معیار می‌تواند نمایانگر کارایی سرمایه‌گذاری در سهام باشد. تجزیه و تحلیل بازده نقدی به سهامداران اطلاعات شفافی از عملکرد مالی شرکت طی چندین سال می‌دهد. همچنین این تحلیل به سهامداران کمک می‌کند تا نسبت به حضور یا عدم حضورشان در مجمع شدوص تصمیم‌گیری کنند. در ادامه، جدول زیر بازده نقدی شدوص را در سه سال مالی اخیر نشان می‌دهد.

سال مالی منتهی بهقیمت سهم پیش از بسته شدن (PRICE)سود نقدی (DPS) هر سهمبازده نقدی (D/P)
1402/12/295٬250 ریال700 ریال٪13
1401/12/2921٬300 ریال1٬800 ریال٪8
1400/12/2914٬090 ریال2٬750 ریال٪19

زمان‌بندی پرداخت سود مجمع شدوص

سود سهام سال مالی منتهی به 29 اسفند ماه 1402 شدوص برای سهامداران حقیقی، حقوقی و صندوق‌های سرمایه‌گذاری دارای کد سجام در تاریخ 1403/06/18 از طریق شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه به حساب بانکی معرفی‌شده در این سامانه پرداخت خواهد شد.

لازم به ذکر است تمامی سهامداران فاقد کد سجام می‌بایست تا قبل از تاریخ‌های مذکور با مراجعه به سایت اینترنتی www.sejam.ir نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند.

شماره تماس امور سهام شرکت دوده صنعتی پارس: 5-88783062-021

امتیاز خود را ثبت کنید

سایر مقاله‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا