اخبار بورس

تاریخ مجمع اپرداز – سود مجمع اپرداز ۱۴۰۲

مجمع عمومی شرکت‌ها، از جلسات مهمی است که در آن، تصمیم‌گیری‌های مالی و مدیرتی به‌عنوان یک امر مهم سرمایه‌گذاری مطرح می‌شود. سیاست شرکت‌ها در پرداخت سود نقدی که یکی از این تصمیم‌گیری‌های مالی با اهمیت به شمار می‌آید، متنوع است. تصمیم به حضور در مجمع و دریافت سود نقدی به استراتژی معاملاتی سرمایه‌گذاران و تحلیل مواردی نظیر زمان پرداخت سود و بازده نقدی سهام بستگی دارد. در این مقاله به توضیح جزییات مربوط به مجمع اپرداز، به‌عنوان اولین ارائه‌دهنده بستر ارسال و دریافت پیام کوتاه در کشور پرداخته و اطلاعاتی مانند تاریخ برگزاری و زمان پرداخت سود مجمع اپرداز 1402 بررسی می‌شوند. این اطلاعات به سرمایه‌گذاران کمک می‌کند تا تصمیمات مناسبی برای حضور در مجمع اپرداز و دریافت سود نقدی اتخاذ کنند.

مقاله پیشنهادی برای بررسی و تحلیل بنیادی این سهم: تحلیل اپرداز

مجمع عمومی عادی سالیانه

مجمع عمومی عادی سالیانه که از رویدادهای مهم در بازار سرمایه به شمار می‌آید، به تصویب صورت‌های مالی شرکت و تعیین سود نقدی سهامداران می‌پردازد. این تصمیمات مهم می‌توانند تاثیر قابل توجهی بر ارزش سهام و عملکرد مالی شرکت داشته باشند.

نمادهای معاملاتی شرکت‌ها در دوره محدودی قبل از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه و کمی پس از آن قابل معامله نیستند. این محدودیت به دلیل جلوگیری از تاثیرات ناخواسته در بازار سرمایه اعمال می‌شود. سرمایه‌گذاران باید در رابطه با تاریخ برگزاری مجمع هر شرکت و دیگر جزییات مربوط به آن شرکت یا سازمان دقت داشته باشند تا تصمیمات منطقی درباره حضور در مجمع و تاثیرات آن بر معاملات خود اتخاذ کنند. عواملی همچون نحوه حضور در مجمع، دستور جلسه، نحوه حضور، سود مجمع اپرداز از نکات مهمی هستند که در این مقاله به آن پرداخته شده است. این اطلاعات مهم به سرمایه‌گذاران کمک می‌کنند که ریسک و بازده سرمایه‌گذاری خود را بهینه سازند. جهت آگاهی و دریافت اطلاعات بیشتر مطالعه مقاله مجمع چیست به تمام سهامدران و سرمایه‌گذاران پیشنهاد می‌شود.

تاریخ مجمع اپرداز ۱۴۰۲

شرکت آتیه داده پرداز از کلیه سهامداران، وکیل یا قائم مقام قانونی صاحب سهم و همچنین نماینده یا نمایندگان اشخاص حقوقی دعوت کرد تا در جلسه مجمع عمومی این شرکت که در ساعت 09:30 روز یکشنبه مورخ 1402/04/25 در استان تهران به آدرس میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیراز شمالی، خیابان حکیم اعظم، پلاک 30، سالن دانشگاه خاتم برگزار شد، حضور بهم رسانند. سهامداران محترم، وکیل یا نماینده قانونی ایشان که در جلسه حضور می‌یابند، با در دست داشتن اصل کارت ملی و حسب مورد معرفی‌نامه رسمی از شخص حقوقی و یا وکالت‌نامه رسمی، می‌بایست برای دریافت برگ ورود به جلسه مجمع، یک ساعت قبل از شروع جلسه در محل مجمع حضور یابند. با توجه به مقررات اداره ثبت شرکت‌ها و درج مشخصات کامل سهامداران‌، همراه داشتن اصل کارت ملی جهت ورود به مجمع الزامی بود.

دستور جلسه مجمع اپرداز

دستور جلسه سندی است که به توصیف موضوعاتی که در جلسه مجمع بررسی می‌شود، می‌پردازد. در ادامه دستور جلسه مجمع اپرداز ذکر شده است:

  • استماع گزارش هیئت‌مدیره و بازرس قانونی
  • تصویب صورت‌های مالی سال (دوره) مالی منتهی به 1401/12/29
  • انتخاب حسابرس و بازرس قانونی
  • انتخاب روزنامه کثیر‌الانتشار
  • انتخاب اعضای هیئت‌مدیره
  • تعیین حق حضور اعضای غیرموظف هیئت‌مدیره
  • تعیین پاداش هیئت‌مدیره

طرح و تصویب معاملات مشمول ماده ۱۲۹ اصلاحیه قانون تجارت، تعیین حق‌الزحمه بازرس قانونی، حسابرس مستقل و سایر مواردی که در صلاحیت مجمع عمومی عادی سالیانه باشد نیز در مجمع بررسی شد.

اپرداز و سهامداران آن در مجمع عمومی عادی سالیانه مذکور، کاربرد تحقیق را به‌عنوان بازرس قانونی و حسابرس شرکت و حافظ گام را به‌عنوان بازرس علی‌البدل انتخاب کردند. روزنامه‌ دنیای اقتصاد نیز به عنوان روزنامه کثیرالانتشار جهت درج آگهی‌های شرکت تعیین شد.

سود مجمع اپرداز

سود نقدی سهام یکی از موارد بسیار مهم در بازار سرمایه است که به شکل مستقیم بر بازدهی سهامداران تاثیر می‌گذارد. تصمیمات اتخاذشده در رابطه با سود نقدی تعیین‌کننده سود سال مالی مرتبط است که بین سهامداران تقسیم می‌شود.

سهامداران باید توجه داشته باشند که سود نقدی فقط میان افرادی توزیع می‌شود که در زمان برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه، سهام شرکت را در اختیار داشته‌اند؛ در این مورد حتی اگر فردی در زمان برگزاری مجمع، سهامدار شرکت باشد و سپس سهام خود را بفروشد، باز هم می‌تواند سود نقدی خود را از طریق روش‌های اعلام‌شده، دریافت کند.

برای تحلیل سود مجمع اپرداز ۱۴۰۲، تحلیلگران باید تاریخچه تقسیم سود نقدی در چند سال اخیر را بررسی کنند و به بررسی‌ سیاست تقسیم سود این شرکت در گذر زمان بپردازند. جدول زیر روند تقسیم سود اپرداز بر اساس اطلاعات منتشرشده در سایت کدال بورس را نشان می‌دهد.

سال مالی مرتبطسود خالص هر سهم (EPS)سود نقدی هر سهم (DPS)درصد تقسیم سود
1401/12/29384 ریال65 ریال16.9%
1400/12/29373 ریال60 ریال16%
1399/12/301,645 ریال450 ریال27%

بازده نقدی سهم اپرداز

سهامداران باید علاوه بر توجه به تحلیل بنیادی سهام، به بازده نقدی سهم نیز دقت داشته باشند، چرا که یکی از معیارهای اساسی در بازار سرمایه و بورس است. این معیار نسبت سود نقدی به قیمت سهم قبل از بسته‌شدن را نشان می‌دهد. بازده نقدی تا حدودی کارایی سرمایه‌گذاری در سهام را مشخص می‌کند و تغییرات در آن بر حضور سهامداران در مجمع عمومی عادی سالیانه تاثیرگذار است. به طور معمول می‌توان گفت، افزایش بازده نقدی باعث جلب توجه بیشتری از سوی سهامداران و جذب آنان به حضور در مجمع می‌شود.

تجزیه و تحلیل سود نقدی به سهامداران اطلاعات شفافی از عملکرد شرکت در رابطه با تقسیم سود می‌دهد. همچنین تحلیل بازده نقدی به سرمایه‌گذاران و سهامداران کمک می‌کند تا نسبت به حضور یا عدم حضورشان در مجمع تصمیم‌گیری کنند. در ادامه، به بررسی بازده نقدی اپرداز در سه سال اخیر پرداخته شده است.

سال مالی منتهی به آخرین قیمت سهم پیش از مجمع (PRICE)سود نقدی به ازای هر سهم (DPS)بازده نقدی (D/P)
1401/12/295,900 ریال65 ریال1.1%
1400/12/2912,480 ریال60 ریال4.8%
1399/12/3019,935 ریال450 ریال2.2%

زمانبندی پرداخت سود مجمع اپرداز

اپرداز طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد که در اجرای ماده ی ۱۲ دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات شرکت‌های ثبت شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار، برنامه‌ی زمان‍بندی پرداخت سود سهام سال مالی منتهی به ۱۴۰۱٫۱۲٫۲۹ این شرکت از طریق سامانه سجام بر اساس جدول زمانبندی زیر در وجه سهامداران پرداخت خواهد شد.

اشخاص حقیقی زیر ۵,۰۰۰,۰۰۰ سهم دارای کد سجاماز تاریخ ١۴٠٢٫٠٧٫٠١از طریق سامانه سجام
اشخاص حقیقی زیر ۵,۰۰۰,۰۰۰ سهم فاقد کد سجاماز تاریخ ١٤٠٢٫٠٧٫٠١از طریق مراجعه به بانک اقتصاد نوین
اشخاص حقیقی بالای ۵,۰۰۰,۰۰۰ سهم دارای کد سجاماز تاریخ ۱۴۰۲٫۰۸٫۰۱از طریق سامانه سجام
اشخاص حقیقی بالای ۵,۰۰۰,۰۰۰ سهم فاقد کد سجاماز تاریخ ۱۴۰۲٫۰۸٫۰۱از طریق مراجعه به بانک اقتصاد نوین
سهامداران حقوقی دارای کد سجاماز تاریخ ۱۴۰۲٫۰۸٫۰۱از طریق سامانه سجام
سهامداران حقوقی فاقد کد سجاماز تاریخ ۱۴۰۲٫۰۸٫۱۵از طریق واریز به حساب سهامدار با اعلام کتبی شماره حساب

آدرس و اطلاعات اپرداز جهت پیگیری و ارسال مدارک

تلفن: 02189671426

فکس: 02189672

آدرس: میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیراز شمالی، خیابان حکیم اعظم، پلاک 19

وب سایت: adpdigital.com

ایمیل: info@adpdigital.com

5/5 - (2 رای)

سایر مقاله‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا