اخبار بورس

مجمع دقاضی؛ میزان سود نقدی شرکت داروسازی شهید قاضی

مجمع عمومی عادی سالیانه به منظور تصمیم‌گیری در خصوص مسائل مهم و ارتباط سهامداران با مدیران شرکت هر سال برگزار می‌شود. مسائل مهم شرکت که در این مجمع مورد بررسی قرار می‌گیرند شامل بررسی عملکرد گذشته شرکت، تصویب صورت‌های مالی و تعیین سود نقدی هستند. در این مجمع همچنین درباره اهداف و برنامه‌های آتی شرکت بحث و تصمیم‌گیری می‌شود. این مجمع فرصتی است تا سهامداران بتوانند با حضور در آن سوالات خود را مطرح کرده و نسبت به شرکت و صنعت مربوطه اطلاعاتی کسب کنند. در این مطلب به بررسی میزان سود تقسیمی دقاضی در سال مالی 1402، بازدهی سود نقدی آن و دیگر مسائل مربوط به مجمع دقاضی پرداخته شده است.

  • برای آشنایی بیشتر با شرکت داروسازی شهید قاضی و نحوه ارزش‌گذاری سهام آن مطالعه مقاله تحلیل بنیادی دقاضی پیشنهاد می‌شود.

مجمع عمومی عادی سالیانه

برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه موجب شفافیت در عملکرد و همچنین ارتقا اعتبار یک شرکت می‌شود. زیرا شرکت‌ها ملزم به برگزاری این جلسات به صورت سالانه هستند تا در حضور سهامداران به بررسی عملکرد شرکت و وضعیت مالی آن بپردازند. در این مجمع، مدیرعامل گزارشی به نام “گزارش هیئت‌مدیره” ارائه می‌دهد که به معرفی برنامه‌ها و طرح‌های آینده‌ی شرکت می‌پردازد و اطلاعات مهم دیگری را نیز درباره عملکرد شرکت به سرمایه‌گذاران ارائه می‌کند. همه سهامداران شرکت می‌توانند در این مجمع حضور داشته باشند و در تصمیم‌گیری‌ها شرکت کنند.

لازم به ذکر است در نهایت تمامی تصمیمات اتخاذشده در این مجمع تحت عنوان خلاصه تصمیمات مجمع عمومی عادی سالیانه در سایت کدال منتشر شده و سهامداران و سرمایه‌گذاران از این طریق می‌توانند از مسیر حرکت شرکت آگاه شوند.

برای درک بهتر مفهوم مجمع و آشنایی با نحوه برگزاری آن مطالعه مقاله مجمع چیست موثر خواهد بود.

زمان برگزاری مجمع دقاضی

مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت داروسازی شهید قاضی بر اساس آگهی منتشره در سامانه کدال مورخ 1403/02/06 در خصوص دعوت به مجمع عمومی عادی سالیانه، راس ساعت 14:00 روز چهار شنبه مورخ 1403/02/19 در محل تهران – خيابان وليعصر – پائين‌تر از پارک وی – مجموعه فرهنگی ورزشی تلاش برگزار شد.

نحوه دریافت کارت ورود به جلسه

شرکت داروسازی شهید قاضی بر اساس ماده 99 اصلاحيه قانون تجارت از سهامداران يا نمايندگان قانونی آن‌ها که تمايل به حضور در جلسه فوق الذکر را داشتند، درخواست کرد با در دست داشتن گواهينامه نقل و انتقال سهام و مدارک شناسايی معتبر در جلسه حضور به هم رسانند، ارائه اصل وکالتنامه يا معرفی توسط نمايندگان قانونی سهامداران علاوه بر مدارک فوق الذکر الزامی بود. همچنین ﺳﻬﺎﻣﺪارانی ﻛﻪ اﻣﻜﺎن ﺣﻀﻮر ﻓﻴﺰیکی در ﻣﺠﻤﻊ ﻧﺪاشتند می‌توانستند از ﻃﺮﻳﻖ ﻟﻴﻨﻜﻰ ﻛﻪ در آدرس اﻳﻨﺘﺮﻧﺘﻰ ﺷﺮﻛﺖ ﺑﻪ ﻧﺸﺎﻧﻰ www.sgco-infusion.com اﻋﻼم شده بود ﺑﺎ ﻣﺠﻤﻊ ارﺗﺒﺎط برقرار کنند.

حاضرین در مجمع دقاضی

  • شرکت سرمایه‌گذاری داروئی تامین
  • شرکت سرمایه‌گذاری آذر
  • شرکت لابراتورهای رازک
  • شهرداری تبریز
  • شرکت داروسازی جابر بن حیان
  • شرکت دارو1سی ره آورد تامین
  • شرکت شیمی دارویی داروپخش

دستور جلسه مجمع شرکت داروسازی شهید قاضی

دستور جلسه با هدف طرح موضوعات مهم و قابل بررسی در جلسه مجمع استفاده می‌شود. در ادامه دستور جلسه مجمع دقاضی شرح داده شده است.

  • استماع گزارش هیئت‌ مدیره و بازرس قانونی
  • تصویب صورت‌های مالی سال (دوره) مالی منتهی به 1402/12/29
  • انتخاب حسابرس و بازرس قانونی
  • انتخاب روزنامه کثیر‌الانتشار
  • تعیین حق حضور اعضای غیر موظف هیئت مدیره
  • تعیین پاداش هیئت مدیره
  • سایر موارد

مطابق تصمیمات اتخاذشده در این مجمع سازمان حسابرسی به‌عنوان بازرس قانونی و حسابرس شرکت و همچنین بازرس علی‌البدل انتخاب شد. در ادامه روزنامه‌ اطلاعات نیز به‌عنوان روزنامه کثیرالانتشار جهت درج آگهی‌های شرکت تعیین شد.

سود نقدی دقاضی

سود نقدی از عوامل مهمی است که به طور مستقیم بر سودآوری سهام اثر می‌گذارد. بنابراین، اهمیت دارد که این معیار نیز به عنوان یک عامل در کنار تحلیل بنیادی سهام مورد توجه قرار گیرد. همچنین تنها کسانی، از این سود نقدی بهره‌مند می‌شوند که در زمان برگزاری مجمع سهامدار آن شرکت باشند.

تحلیل سود مجمع دقاضی، نیازمند این است که تاریخچه توزیع سود نقدی (Dividend) این شرکت در چند سال اخیر مورد بررسی قرار گیرد. این مطالعه نشان می‌دهد که آیا شرکت به تداوم توزیع سود نقدی پرداخته است یا تغییراتی در این زمینه رخ داده است. در جدول زیر، روند توزیع سود این شرکت بر اساس اطلاعات منتشرشده مورد ارزیابی قرار گرفته است. همانطور که مشاهده می‌شود دقاضی در سال مالی 1402 تنها 69 درصد از سود خود را میان سهامداران تقسیم کرده است که در مقایسه با سال‌های گذشته کاهش چشم‌گیری داشته است.

سال مالی منتهی بهسود خالص (EPS) هر سهمسود نقدی (DPS) هر سهمدرصد تقسیم سود
1402/12/293٬543 ریال2٬480 ریال٪69
1401/12/292٬770 ریال2٬592 ریال٪93
1400/12/292٬837 ریال2٬780 ریال٪97

بازده نقدی سهام دقاضی

بازده نقدی سهم یک معیار اساسی در بورس است که به طور دقیق، نسبت سود نقدی به قیمت سهم پیش از بسته شدن را نشان می‌دهد. این نسبت، تا حدودی ارزش سرمایه‌گذاری در سهام را تعیین می‌کند. افزایش بازده نقدی باعث جلب توجه بیشتر سهامداران می‌شود و در نتیجه، تعداد بیشتری از سرمایه‌گذاران به حضور در مجمع ترغیب می‌شوند. بازده نقدی سهام دقاضی در پایان سال مالی 1402حدود 10 درصد بوده است.

سال مالی منتهی بهقیمت سهم پیش از بسته‌شدن (PRICE)سود نقدی (DPS) هر سهمبازده نقدی (D/P)
1402/12/2923٬800 ریال2٬480 ریال٪10

نحوه پرداخت سود مجمع دقاضی

سود سهام عملکرد سال مالی منتهی به 1402/12/29 دقاضی مطابق جدول زمانبندی ذیل قابل دریافت است:

دارندگان سهامتاریخ پرداخت سود سهام
کلیه سهامداران حقیقی12 دی ماه 1403 – سامانه سجام
سهامداران حقوقی، صندوق‌های سرمایه‌گذاری و سبدگردان‌ها تا سه میلیون سهم12 دی ماه 1403 – سامانه سجام
سهامداران حقوقی، صندوق‌های سرمایه‌گذاری و سبدگردان‌ها بالای سه میلیون سهمپس از اعلام شماره حساب و توافق فی مابین

لازم به ذکر است سهامداران حقوقی، صندوق‌های سرمایه‌گذاری و سبدگردان‌ها بالای سه میلیون سهم با ارسال مشخصات و اطلاعات حساب بانکی مطابق تصویر زیر با امضاء صاحبان مجاز امضاء و مهر شرکت به امور سهام این شرکت، سود سهام به حساب آن‌ها واریز خواهد شد.

جدول تکمیل اطلاعات سود مجمع دقاضی

آدرس شرکت جهت ارسال مدارک

آدرس شرکت: تبریز، کیلومتر 10 جاده تبریز – تهران، روبروی مرکز آموزشی جهاد کشاورزی، شهرک صنعتی عالی نسب، جاده سرم – دارو

تلفن تماس: 5141-041 داخلی 231

فکس: 36309306-041

آدر وب سایت: sgco-infusion.com

ایمیل: saham@sgco-infusion.com

امتیاز خود را ثبت کنید

سایر مقاله‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا