اخبار بورس

معاملات بورس 30 بهمن ماه ۱۴۰۲؛ سبز کم‌رمق نماگرها

بازار سهام معاملات امروز را در ادامه روز گذشته مثبت آغاز کرد. علیرغم رشد نماگرها اما همچنان نااطمینانی و ترس در فضای معاملاتی مشاهده می‌شود. افت این روزهای ارزش معاملات خرد گویای این امر است.

در جریان معاملات امروز بازار سهام، شاهد رشد ۰/32 درصدی شاخص کل بورس بودیم. با رشد امروز این نماگر به عدد 2,071,101 واحد رسید. بنابراین بازدهی شاخص کل بورس اوراق بهادار از ابتدای سال تا پایان بهمن ماه به 8/7 درصد رسید. این در حالی است که قیمت دلار در این بازه زمانی رشد 21 درصدی داشته و نرخ تورم سالانه حدود 44 درصد بوده است.

در نمودار ذیل روند شاخص کل بورس را در بهمن ماه مشاهده می‌کنید. این نماگر در بهمن 4/4 درصد به عقب بازگشت.

نمودار روند شاخص کل بورس از ابتدای بهمن ماه


شاخص کل هم‌وزن نیز امروز ۰/63 درصد افزایش یافت. این نماگر نیز در مقیاس ماهانه 3/6 درصد افت داشته است.
در فرابورس نیز به مثابه نماگرهای بورسی، شاهد رشد نماگرها بودیم. نماگر اصلی این بازار امروز ۰/58 درصد به جلو گام برداشت. شاخص هم‌وزن فرابورس رشد بیشتری تجربه کرد و 1/17 درصد رشد کرد.

گزارش بازار 30 بهمن ۱۴۰۲

ارزش معاملات خرد (سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی) امروز حدود 4 هزار میلیارد تومان بود. گروه ساخت خودرو و قطعات امروز هم با ارزش معاملات 332 میلیارد تومانی در صدر صنایع با بیشترین ارزش دادوستد قرار داشت.

در میان نمادها «خودرو» بورسی با ارزش معاملات 121 میلیارد تومان و «فنر» فرابورسی با ارزش معاملات 87 میلیارد تومان بیشترین ارزش معاملات را در میان نمادهای بورس و فرابورس دارد.

جزییات معاملات روزانه را در انیگما مشاهده کنید

در جریان معاملات امروز 450 نماد در محدوده مثبت و 207 نماد منفی دنبال شدند. ارزش صفوف خرید 378 میلیارد تومان و صفوف فروش 101 میلیارد تومان بود. «آردینه»، «بیوتیک» و «کرومیت» که به تازگی عرضه اولیه شده‌اند، سنگین‌ترین صف خرید و در مقابل «فنرژی» امروز سنگین‌ترین صف فروش را داشت.

سهامداران حقوقی امروز هم مالکیت‌ها را از آن خود کردند. بر این اساس در جریان دادوستدهای روزانه 105میلیارد تومان از سبد سهامی سهامداران خرد به پرتفوی بورسی سهامداران حقوقی منتقل شد. بیشترین خرید این سهامداران از گروه خودرو و ساخت قطعات بوده است. در مقابل حقیقی‌ها به خرید سهام از گروه دارویی گرایش بیشتری داشتند.

امتیاز خود را ثبت کنید

سایر مقاله‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا