اخبار بورس

بازدهی شاخص کل به 7/1 درصد کاهش یافت ؛ معاملات بورس 15 بهمن ماه ۱۴۰۲

در جریان معاملات امروز بازار سهام با افزایش عرضه به ویژه برای سهام بزرگ شاهد افت ۰/52 درصدی شاخص کل بورس بودیم. با افت امروز شاخص کل، بازدهی این نماگر از ابتدای سال تاکنون به ۷/1 درصد تعدیل یافته است. این در حالی است که نرخ تورم سالانه تا پایان دی ماه 43/6 درصد بوده است. این نماگر از 16 اردیبهشت 1402 که سقف 2.5 میلیون واحدی را شکست تاکنون با نوسانات بسیار روند نزولی در پیش گرفت. در حال حاضر دماسنج بازار سهام بر روی عدد 2,100,174 واحد ایستاده است.

روند شاخص کل بورس از ابتدای سال 1402 تاکنون

شاخص کل هم‌وزن امروز ۰/12 درصد عقب‌نشینی داشت. نماگرهای فرابورسی نیز امروز سرخ‌پوش بودند. نماگر اصلی این بازار معاملات امروز را با افت ۰/۲9 درصدی پایان داد. شاخص هم‌وزن فرابورس نیز حدود ۰/10 درصد به عقب بازگشت.

گزارش بازار 15 بهمن ۱۴۰۲

ارزش معاملات خرد امروز 4/7 هزار میلیارد تومان بود. همچنان رکود در معاملات مشاهده می‌شود. گروه انبوه‌سازی امروز در صدر صنایع با بیشترین ارزش دادوستدها قرار داشت. پس از آن گروه خودرو و ساخت قطعات و فلزات اساسی بیشترین ارزش معاملات روزانه را داشتند.

در جریان معاملات امروز 451 نماد در محدوده منفی و 242 نماد مثبت دنبال شدند. ارزش صفوف خرید 269 میلیارد تومان و صفوف فروش 182 میلیارد تومان بود. «فنر» با ارزش صف 175 میلیارد تومان بیشترین ارزش صف خرید و در مقابل «فکمند» امروز سنگین‌ترین صف فروش را داشت.

سهامداران حقوقی امروز مالکیت‌ها را از حقیقی‌ها گرفتند. بر این اساس در جریان دادوستدهای روزانه 105 میلیارد تومان از سبد سهامی سهامداران خرد به پرتفوی بورسی سهامداران حقوقی منتقل شد.

جزییات معاملات روزانه را در انیگما مشاهده کنید

مهم‌ترین اخبار اثرگذار بر بورس امروز

امروز خبرهای متعددی در بازار سهام به گوش می‌خورد که اهم اخبار به شرح ذیل آورده شده است:

خبر: تکمیل ظرفیت برخی بانک‌ها در انتشار گواهی سپرده ۳۰ درصدی

در حالی که تنها 3 روز تا پایان مهلت خرید گواهی سپرده با سود علی‌الحساب 30 درصدی باقی مانده، برخی از بانک‌ها اعلام کردند که ظرفیت انتشار این گواهی برای آن‌ها به پایان رسیده است.

خبر: خروج بنیان‌ گذاران تپسی با عرضه بلوکی

یکی از اخباری که امروز در فضای مجازی بسیار مطرح شد، معامله بلوک 41/37 درصدی شرکت تپسی با دو نماد به ترتیب «تپسی4» و «تپسی2» از طریق بازار دوم فرابورس بود. نکته‌ای که امروز بسیار مورد توجه قرار گرفت، خروج بنیان‌گذاران شرکت تپسی با فروش بلوکی سهام خود بود.

خبر: ارز پیش‌فروش خواهد شد؟

قیمت دلار امروز هم کاهش یافت. این ارز در جریان معاملات امروز تا اواسط کانال 55 هزار تومان عقب‌نشینی داشت. معاملات دلار فردایی که انتطارات معامله‌گران نسبت به روند قیمت دلار در معاملات فردا را نشان می‌دهد تا 55130 تومان کاهش یافت. بنابراین انتظارات نسبت به این ارز همچنان کاهشی است. رییس کل بانک مرکزی در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان تهران گفت: در چند هفته گذشته به دلیل تلاطمات سیاسی نرخ ارز رشد کرد و گفته بودیم که با پایان این تلاطم، رشد ارز تمام می‌شود که شد و روند کاهشی هم شروع شده است. او در ادامه گفت: به زودی ارز را پیش‌فروش خواهیم کرد تا اطمینان خاطر را در مورد نرخ ارز به وجود بیاوریم.

5/5 - (1 رای)

سایر مقاله‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا