اخبار بورس

گزارش بورس امروز – 6 دی ماه 1402

در جریان دادوستدهای امروز بازار سهام، شاهد افت شاخص کل بورس برای ششمین روز متوالی بودیم. این نماگر با افت 0.06 درصد به عدد 2,177,456 واحد تنزل یافت. این نماگر بورسی در مقیاس هفته 1/5 درصد عقب‌نشینی کرد. مهم‌ترین عامل منفی بر نمادهای اثرگذار بر شاخص کل بورس، افزایش نرخ حقوق دولتی معادن بود. رشد عرضه سه نماد «ومعادن»، «کچاد» و «کگل» اثر منفی بیش از هزار واحدی بر شاخص کل بورس داشتند. شاخص کل هم‌وزن اما پس از افت 3 روز گذشته، امروز با سبرپوشی نماگر رشد محدود 0/01 درصد داشت. بسیاری عملکرد مطلوب آذرماه نمادهای کوچکتر را عاملی برای رشد تقاضا برای این نمادها و در نتیجه رشد امروز شاخص هم‌وزن می‌دانند. این نماگر در مقیاس هفته افت 0/8 درصد داشت.

در فرابورس نیز شاخص کل پس از 5 روز منفی، امروز با رشد 0/23 درصد سبزپوش شد. شاخص کل فرابورس نیز با پایان معاملات هفته 0/13 درصد نسبت به هفته قبل کاهش یافت.

گزارش بازار 6 دی 1402

ارزش معاملات خرد امروز به عدد 5089 میلیارد تومان کاهش یافت. در اولین هفته دی‌ماه، میانگین ارزش معاملات خرد 5.3 هزار میلیارد تومان بود که نسبت به میانگین هفته قبل افت حدود 20 درصدی داشت. بانک دی فرابورسی امروز با ارزش معاملات 87 میلیارد تومانی و فولاد مبارکه بورسی با ارزش معامله 77 میلیارد تومانی در صدر نمادها با بیشترین ارزش معاملات روزانه قرار داشتند. در سطح صنایع نیز بانک‌ها و موسسات اعتباری در صدر بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

امروز 332 نماد در محدوده مثبت و 354 نماد در محدوده‌ای منفی معامله شدند. ارزش صفوف خرید 177 میلیارد تومان و صفوف فروش 270 میلیارد تومان بود.

جزییات معاملات روزانه بازار سهام را در انیگما بخوانید

مهم‌ترین اخبار اثرگذار بر بورس امروز

از جمله اخبار مهم امروز خبر عرضه اولیه گروه مالی داتام و برگزاری جلسه مدیران هلدینگ‌ها با سازمان بورس بود. از طرفی مرکز آمار جزییات شاخص قیمت مصرف‌کننده آذرماه را اعلام کرد. جزییات این اخبار به شرح ذیل است:

خبر: عرضه اولیه داتام

امروز (6 دی ماه 1402)، 10 درصد از سهام «گروه مالی داتام» به شیوه ثبت سفارش در بازار دوم بورس عرضه اولیه شد. حداکثر سهمیه خرید هر کد حقیقی و حقوقی 1500 سهم و سقف قیمت 155 تومان بود.

در این عرضه اولیه، 1 میلیون 193 هزار و 392 کد معاملاتی مشارکت کردند که به 1 میلیون و 173 هزار و 753 کد، حداکثر 901 سهم اختصاص یافت.

خبر: برگزاری جلسه سازمان بورس با هلدینگ‌ها

به دنبال تاکید سازمان بورس بر لزوم تجدید ارزیابی دارایی‌های شرکت‌ها، امروز «چهارشنبه» در ادامه جلسات گذشته، جلسه‌ای با حضور هیات مدیره و مدیران سازمان بورس با مدیران عامل و هیات مدیره هلدینگ‌ها و ناشران بزرگ برگزار شد.

خبر: تورم بیش از 40 درصد شد

بر اساس اعلام مرکز آمار، تورم آذر ماه 1402، نسبت به آبان، ٢/٩ درصد و نسبت به ماه مشابه سال قبل به 40/2 درصد افزایش یافته است. بنابراین تورم نقطه به نقطه آذر ماه 1402 نسبت به ماه قبل یک واحد درصد رشد یافت. شاخص قیمت مصرف کننده در دوازده ماهه منتهی به آذرماه نیز نسبت به دوره مشابه سال قبل 44/4 درصد رشد داشته است. همچنین فاصله تورمی دهک‌ها در ماه آذر به 4/1 واحد درصد رسید که نسبت به آبان ماه ٠/٨ واحد درصد رشد کرده است. این عدد در آبان ماه 3/3 واحد درصد بود.


4.7/5 - (3 رای)

سایر مقاله‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا