اخبار بورس

تاریخ مجمع بوعلی؛ سود نقدی مجمع بوعلی ۱۴۰۲

جلسات مجمع عمومی عادی سالیانه که از رویدادهای مهم بازار سرمایه است، با حضور سهامداران و مدیران شرکت با هدف بررسی عملکرد و اتخاذ تصمیمات مهم برای آینده شرکت برگزار می‌شوند. در این جلسات مهم، حضور سهامداران بدون هیچ‌گونه محدودیتی ممکن است. تمام سهامداران حق اعلام نظر در تصمیم‌گیری‌های مجمع عمومی عادی سالیانه را دارند. از موضوعاتی که در این مجمع مورد بررسی قرار می‌گیرند، می‌توان به ارزیابی عملکرد شرکت و تصویب میزان سود نقدی اشاره کرد که هر دو مورد برای سرمایه‌گذاران قابل اهمیت است. در ادامه این مطلب، جزئیات مجمع بوعلی 1402 و دیگر موارد مهم مربوط به این مجمع عمومی عادی سالیانه مورد بررسی قرار گرفته است.

مجمع عمومی عادی سالیانه

جلسات مجمع عمومی عادی سالیانه از مهمترین جلسات در زمینه سرمایه‌گذاری در انواع شرکت‌ها شناخته می‌شود. هدف اصلی مجمع عمومی عادی سالیانه تصویب مسائل مالی و ارائه گزارش‌های قابل اهمیت مربوط به سال مالی گذشته شرکت یا سازمان است. مجمع عمومی هر شرکت یک بار در سال برگزار می‌شود. در این جلسه، گزارشی توسط شخص مدیرعامل به نام «گزارش فعالیت هیئت‌مدیره» ارائه می‌شود که در آن به بررسی عملکرد گذشته شرکت و ارائه اطلاعات اساسی مانند پیشروی طرح‌ها و… می‌پردازد.

علاوه بر موارد یادشده، موارد دیگری نیز در این جلسات مجمع مانند گزارش حسابرس، تعیین میزان سود تقسیمی و انتخاب بازرسان شرکت بررسی می‌شود. تمام مراحل جلسات مجمع برای اطلاع‌رسانی به سهامداران در سامانه codal.ir منتشر می‌شوند. سهامداران و سرمایه‌گذاران هر شرکت با استفاده از این مطالب منتشرشده می‌توانند اطلاعات جامعی درباره مجمع و تصمیمات اتخاذشده در آن را دریافت کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، توصیه می‌شود مقاله مجمع چیست مطالعه شود.

تاریخ مجمع بوعلی 1402

بوعلی از کلیه سهامداران، وکیل یا قائم مقام قانونی صاحب سهم و همچنین نماینده یا نمایندگان اشخاص حقوقی این شرکت دعوت کرد تا در جلسه مجمع عمومی این شرکت که در ساعت 10:00 روز یکشنبه مورخ 1402/04/11 در استان تهران به آدرس بزرگراه جلال آل احمد، ابتدای بزرگراه کردستان، تالار بزرگ ایوان شمس برگزار شد، حضور بهم رسانند.

نحوه دریافت برگ حضور در جلسه مجمع

بوعلی ذکر کرد، در جلسه مجمع، سهامداران حقیقی می‌توانند شخصا یا از طریق وکیل یا ارائه وکالتنامه رسمی یا قائم مقام قانونی شخص حقیقی صاحب سهم و در خصوص سهامداران حقوقی نیز نماینده یا نمایندگان شخص حقوقی صاحب سهم به شرط ارائه مدرک وکالت (اعم از عادی یا رسمی) یا نمایندگی با امضای مجاز شخص حقوقی حضور بهم رسانند. سهامداران این شرکت همچنین، می‌توانستند با مشاهده همزمان مجمع از طریق پیوند زیر به صورت پخش زنده، بوعلی را در برگزاری مجمع در زمان مقرر همراهی کنند. همچنین سهامداران جهت طرح سوال از طریق پیام‌رسان ایتا به شماره 09057762336 می‌توانستند با بوعلی در ارتباط باشند. www.aparat.com/Bspc.ir این لینک نیز در جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره مجمع بوعلی 1402 ذکر شد.

دستور جلسه مجمع بوعلی

دستور جلسه یک راهنمای جامع است، که در جهت درک بهتر روند کلی، ساختار، و فرآیندهای جلسه مجمع ارائه می‌شود. در ادامه دستور جلسه مجمع بوعلی 1402 ذکر شده است:

  • استماع گزارش هیئت‌مدیره و بازرس قانونی
  • تصویب صورت‌های مالی سال (دوره) مالی منتهی به 1401/12/29
  • انتخاب حسابرس و بازرس قانونی
  • انتخاب روزنامه کثیر‌الانتشار
  • تعیین حق حضور اعضای غیر موظف هیئت‌مدیره
  • تعیین پاداش هیئت‌مدیره
  • سایر موارد

بوعلی و سهامداران آن در این مجمع عمومی عادی سالیانه هوشيار مميز را به‌ عنوان بازرس قانونی و حسابرس شرکت و  تدوين و همکاران را به‌عنوان بازرس علی‌البدل انتخاب کردند. روزنامه‌ دنیای اقتصاد نیز به عنوان روزنامه کثیرالانتشار جهت درج آگهی‌های شرکت تعیین شد.

سود مجمع بوعلی

سود نقدی بر بازدهی سهامداران در بازار بورس، تاثیرات مستقیمی دارد، از این رو لازم است در کنار تحلیل بنیادی سهام، مجمع شرکت‌ها نیز توسط تحلیلگران و سهامداران مورد بررسی قرار گیرند. تصمیمات مربوط به سود نقدی توزیع‌شده تعیین می‌کنند که چه میزان از سود خالص به ازای هر سهم (EPS) به سرمایه‌گذاران تعلق گیرد. سهامداران و سرمایه‌گذاران باید به این نکته مهم توجه داشته باشند که توزیع سود نقدی فقط مخصوص افرادی است که در زمان برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه سهامدار شرکت هستند.

جهت تحلیل سود مجمع بوعلی 1402، لازم است تاریخچه توزیع سود نقدی (Dividend) این شرکت در چند سال اخیر مورد بررسی قرار گیرد. این مطالعه نشان می‌دهد که آیا شرکت به تداوم توزیع سود نقدی پرداخته یا تغییراتی در سیاست تقسیم سود نقدی خود ایجاد کرده است. در جدول زیر، روند توزیع سود بوعلی بر اساس اطلاعات منتشرشده در سایت کدال بورس، مورد ارزیابی قرار گرفته است.

سال مالی منتهی بهسود خالص (ریال)سود نقدی (ریال)درصد تقسیم سود
1401/12/295٬6275٬60099٫5
1400/12/2910٬41910٬00095٫9
1399/12/296٬1675٬55089٫9

بازده نقدی سهم بوعلی

بازده نقدی سهم از معیارهای اصلی در بازار سرمایه است و نسبت سود نقدی به ازای هر سهم (DPS) به قیمت سهم پیش از بسته شدن (Price) را نمایان می‌سازد. بازده نقدی، تا میزانی نشان‌دهنده کارایی سرمایه‌گذاری در سهام است و تغییرات آن بر حضور سهامداران در مجمع عمومی عادی سالیانه تاثیرگذار است. افزایش بازده نقدی می‌تواند باعث جذب سهامداران به حضور در مجمع شود. در ادامه، بازده نقدی بوعلی در سه سال گذشته مورد بررسی قرار گرفته است.

سال مالی منتهی بهآخرین قیمت سهم پیش از مجمع (PRICE)سود نقدی (ریال)بازده نقدی (D/P)
1401/12/2957,8605٬6009٫6
1400/12/29103٬20010٬0009٫6
1399/12/3048٬8905٬55011٫3

زمانبندی پرداخت سود نقدی بوعلی

بوعلی در اطلاعیه‌ای به سهامداران خود اعلام کرد به منظور رعایت مفاد ماده 12 دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات شرکت‌های ثبت‌شده نزد سازمان بورس اوراق بهادار، برنامه زمانبندی این شرکت جهت پرداخت سود سهام نقدی اشخاص حقوقی سجامی منصوب مجمع عمومی عادی سالیانه مورخ 11 تیر ماه 1402 به شرح زیر است:

سهامدارانتاریخ پرداخت
از ۱ تا ۱۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰ سهم1402/09/21

بوعلی در پایان ذکر کرد: همچنین پس از دریافت گزارش پرداخت سود سهام از سوی شرکت سپرده‌گذاری مرکزی سایر سهامداران حقوقی و غیر سجامی می‌توانند از طریق ارسال شماره حساب و اطلاعات سهامداری خود جهت دریافت سود سهام اقدام کنند. سایر اشخاص حقوقی می‌بایست اطلاعات خود را در قالب فرم زیر و در سربرگ شرکت با امضای مجاز به آدرس استان خوزستان، بندر ماهشهر، منطقه ویژه اقتصادی سایت ۴ ، کد پستی ۶۳۵۷۱۳۶۳۵۸ ، شرکت پتروشیمی بوعلی سینا، ارسال کنند.

آدرس و اطلاعات بوعلی جهت پیگیری و ارسال مدارک

  • تلفن: 06152173047
  • فکس: 06152173771
  • آدرس: خوزستان، بندر ماهشهر، منطقه ویژه اقتصادی سایت 4
  • وب سایت: WWW.BSPCIR
  • ایمیل Info@Bspc.ir :
5/5 - (1 رای)

سایر مقاله‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا