اخبار بورس

سود مجمع بپیوند کی واریز می‌شود؟ مجمع بپیوند 1402

جلسات مجمع عمومی عادی سالیانه با حضور سهامداران و مدیران شرکت جهت بررسی عملکرد و اتخاذ تصمیمات کلان برای آینده شرکت برگزار می‌شود. در جلسات مجمع عادی سالیانه، حضور سهامداران بدون هیچ‌گونه محدودیتی ممکن است و تمامی سهامداران حق اعلام نظر در تصمیم‌گیری‌های این مجمع را دارند. برگزاری این جلسات در هر شرکت به شکل خاص و طبق شرایط تعیین‌شده انجام می‌شود. از موضوعاتی که در این مجمع مورد بررسی قرار می‌گیرد، می‌توان به ارزیابی عملکرد شرکت در سال مالی گذشته و تصویب میزان سود نقدی اشاره کرد. در ادامه این مطلب جزئیات مجمع عمومی عادی سالیانه بپیوند در سال 1402 و مواردی مانند سود بپیوند کی واریز می‌شود؟ مورد بررسی قرار گرفته است.

شما می‌توانید با مطالعه تحلیل بپوند، جزئیات عملکرد این شرکت در سال مالی 1401 و سود بپیوند در این دوره را مشاهده کنید.

مجمع عمومی عادی سالیانه

جلسات مجمع عمومی عادی سالیانه به عنوان یکی از وقایع مهم در زمینه سرمایه‌گذاری در انواع شرکت‌ها و بازار سرمایه شناخته می‌شوند. هدف اساسی این جلسات بحث و تصویب درباره مسائل مالی و ارائه گزارش‌های مربوطه است. مجمع عمومی هر شرکت یک بار در سال برگزار می‌شود، زیرا شرکت‌ها ملزم به برگزاری این جلسات به طور سالانه هستند تا به بررسی جوانب مختلف عملکرد و وضعیت مالی خود بپردازند. در این مجمع، مدیرعامل در گزارشی به نام «گزارش فعالیت هیئت مدیره» به بررسی عملکرد گذشته شرکت و ارائه اطلاعات مهمی مانند پیشروی طرح‌ها و… می‌پردازد.

موارد مهمی که در این مجمع بررسی می‌شوند شامل ارزیابی گزارش حسابرس، تصویب صورت‌های مالی، تعیین میزان سود تقسیمی و انتخاب بازرسان شرکت هستند. تمام تصمیمات این جلسات، در سامانه کدال منتشر می‌شوند تا اطلاع‌رسانی به سرمایه‌گذاران و سهامداران به خوبی انجام شود و آنان اطلاعات جامعی در خصوص مجمع و تصمیمات اتخاذ شده در آن را دریافت کنند. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه، مطالعه مقاله مجمع چیست توصیه شود.

مجمع بپیوند ۱۴۰۲

شرکت آتیه داده پرداز که با نماد «بپیوند» در بازار سرمایه شناخته می‌شود، از کلیه سهامداران، وکیل یا قائم مقام قانونی صاحبان سهام و همچنین نماینده یا نمایندگان اشخاص حقوقی دعوت کرد تا در جلسه مجمع عمومی این شرکت که در ساعت 10:30 روز یکشنبه مورخ 1402/03/21 حضور به هم رسانند. این مجمع در تهران به آدرس میدان ونک، بزرگراه شهید حقانی شرق، بعد از کتابخانه ملی، جنب روگذر شهید همت غرب، هتل بزرگ ارم، مرکز همایش‌های بین‌المللی هتل بزرگ ارم تهران، سالن سپهر برگزار شد. در ادامه به بررسی نحوه حضور در این مجمع پرداخته شده است.

نحوه حضور در مجمع بپیوند

سهامداران، وکلا و نمایندگان قانونی آن‌ها که تصمیم به حضور در مجمع بپیوند را داشتند، می‌توانستند برای دریافت برگه ورود به جلسه با در دست داشتن کارت ملی و اصل شناسنامه یا وکالتنامه رسمی از ساعت 8 لغایت 12 روز شنبه مورخ 1402/03/21 به واحد امور سهام شرکت به نشانی تهران، بزرگراه شهید سلیمانی(رسالت)، نرسیده به بلوار آفریقا، بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، ساختمان شماره یک، طبقه 12 مراجعه کنند. چنانچه سهامداران به دلیل محدودیت‌های ناشی از بیماری‌های واگیردار یا محدودیت‌های مسافتی تمایلی جهت حضور در محل برگزاری مجمع را نداشتند، می‌توانستند به صورت آنلاین در مجمع شرکت کرده و سوالات خود را نیز ارسال کنند.

حاضرین در جلسه مجمع عمومی بپیوند

  • شرکت پیوند تجارت آتیه ایرانیان (سهامی خاص)
  • شرکت بازرگانی بهران (سهامی خاص)
  • بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی
  • صندوق‌ سرمایه‌گذاری اختصاصی بازارگردانی سینا بهگزین
  • شرکت تولید نیروی مرکزی صبا (سهامی خاص)
  • شرکت صنایع برق و انرژی صبا (سهامی خاص)
  • شرکت نفت بهران (سهامی عام)
  • سایر سهامداران

دستور جلسه مجمع بپیوند

دستور جلسه مباحثی را که در جلسه مجمع مورد بررسی قرار می‌گیرند، توضیح می‌دهد و به عنوان یک راهنمای جامع برای درک روند کلی، ساختار و فرآیندهای جلسه مجمع شناخته می‌شود. در ادامه دستور جلسه مجمع بپیوند ۱۴۰۲ ذکر شده است:

  • استماع گزارش هیئت‌‌مدیره و بازرس قانونی
  • تصویب صورت‌های مالی سال (دوره) مالی منتهی به 1401/12/29
  • انتخاب حسابرس و بازرس قانونی
  • انتخاب روزنامه کثیر‌الانتشار
  • انتخاب اعضای هیئت‌مدیره
  • تعیین حق حضور اعضای غیرموظف هیئت‌‌مدیره
  • تعیین پاداش هیئت‌‌مدیره

سایر موارد مانند طرح و تصویب معاملات مشمول ماده ۱۲۹ اصلاحیه قانون تجارت، تعیین حق‌الزحمه بازرس قانونی، حسابرس مستقل و سایر مواردی که در صلاحیت مجمع عمومی عادی سالیانه است.

بپیوند و سهامداران آن در این مجمع مفيد راهبر را به‌عنوان بازرس قانونی و حسابرس شرکت و بازرس علی‌البدل انتخاب کردند. روزنامه‌ اطلاعات نیز به عنوان روزنامه کثیرالانتشار جهت درج آگهی‌های شرکت تعیین شد. همچنین بر اساس تصمیمات مجمع عمومی عادی سالیانه بپیوند، اعضای هیئت‌مدیره جدید به مدت 2 سال انتخاب شدند.

سود مجمع بپیوند

سود نقدی به دلیل تاثیرات مستقیم آن بر سودآوری سهام در بازار بورس، اهمیت ویژه‌ای دارد و لازم است در کنار تحلیل بنیادی سهام مورد بررسی قرار گیرد. تصمیمات مرتبط با سود نقدی تعیین می‌کنند که چه مقدار از سود خالص به ازای هر سهم (EPS) به سهامداران تخصیص یابد. سهامداران باید به یاد داشته باشند که توزیع سود نقدی تنها مختص افرادی است که در زمان برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه سهامدار شرکت مربوطه هستند. بنابراین، اهمیت دارد توجه شود که اگر سهامداری سهام خود را قبل از برگزاری مجمع فروخته باشد، به او سودی تعلق نخواهد گرفت.

برای تحلیل سود مجمع بپیوند ۱۴۰۲، نیاز به بررسی تاریخچه توزیع سود نقدی (Dividend) این شرکت در چند سال گذشته است. این بررسی نشان می‌دهد که آیا شرکت در طول زمان به تداوم توزیع سود نقدی پرداخته است یا اینکه تغییراتی در این مورد ایجاد کرده است. در جدول زیر، روند توزیع سود شرکت برق و انرژی پیوند گستر پارس بر اساس اطلاعات منتشرشده در سایت کدال بورس، مورد بررسی قرار گرفته است. درصد تقسیم سود در طی این سه سال بیش از 80 درصد بوده است.

سال مالی منتهی بهسود خالص هر سهم (ریال)سود نقدی هر سهم (ریال)درصد تقسیم سود
1401/12/2951542081.5%
1400/12/2959157096.4%
1399/12/3036033091.6%

بازده نقدی سهم بپیوند

بازده نقدی سهم یک معیار اساسی در بازار سرمایه است که در واقع، نسبت سود نقدی به ازای هر سهم (DPS) به قیمت سهم پیش از بسته شدن (Price) را نشان می‌دهد. این نسبت، کارایی سرمایه‌گذاری در سهام را تعیین می‌کند. تغییرات در بازده نقدی ممکن است بر حضور سهامداران در مجمع عمومی عادی سالیانه تاثیرگذار باشد، به گونه‌ای که افزایش بازده نقدی باعث جلب سهامداران به حضور در مجمع می‌شود.

سهامداران از طریق تحلیل بازده نقدی می‌توانند در خصوص حضور یا عدم حضور در مجمع تصمیم‌گیری کنند. در ادامه، بازده نقدی بپیوند در سه سال گذشته مورد بررسی قرار گرفته است. این بررسی نشان می‌دهد که بازده نقدی سهم بپیوند طی این سه سال، بین 2.5 تا 5 درصد بوده است.

سال مالی منتهی به آخرین قیمت سهم پیش از مجمع (ریال)سود نقدی به ازای هر سهم (ریال)بازده نقدی (D/P)
1401/12/2915,2104202.7
1400/12/2912,0905704.7
1399/12/3011,2563302.9

سود مجمع بپیوند کی واریز می‌شود؟

بپیوند طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد که در راستای اجرای بند م تبصره ۵ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور سود تقسیمی مصوب مجمع با همکاری شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه از طریق سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام) به سهامداران پرداخت می‌شود. همچنین از سهامدارانی که در سامانه سجام ثبت‌نام نکرده بودند درخواست کرد، جهت دریافت سود سهام خود نسبت به ثبت‌نام یا تکمیل مشخصات خود در سامانه سجام اقدام کنند.

سود سهام بپیوند مربوط به عملکرد سال مالی منتهی به ۱۴۰۱٫۱۲٫۲۹ برای سهامداران حقیقی و حقوقی دارای کد سجام در تاریخ 1402/07/17 به حساب معرفی شده در این سامانه واریز شد. طبق اعلامیه منتشر شده سود سهامداران غیرسجامی نیز پس از ارسال گزارش پرداخت توسط شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه حداقل یک ماه بعد از پرداخت سجامی‌ها قابل واریز بود.

سهامداران حقیقی غیرسجامی می‌توانستند سود سهام خود را با در دست داشتن کارت ملی طبق زمانبندی فوق از کلیه شعب بانک رفاه کارگران دریافت کنند. پرداخت سود سهام سهامداران حقوقی غیر سجامی با ارسال نامه رسمی ممهور به مهر شرکت یا صندوق که در آن شماره حساب بانکی و شماره شبا ذکر شده است پرداخت می‌شود.

بپیوند در طی اصلاحیه‌ای برای پرداخت سود سهام سال مالی منتهی به ۱۴۰۱٫۱۲٫۲۹ سهامداران سجامی حقیقی، صندوق و سبد از طریق سامانه سجام، مانده پرداختی‌ها برای سهامداران حقیقی از تاریخ این 1402/09/13 با مراجعه به شعب بانک رفاه کارگران با ارائه کارت ملی قابل دریافت است. سهامداران حقوقی نیز باید نامه درخواست سود سهام خود را که به وسیله صاحبان امضا مجاز امضا و ممهور به مهر شرکت است، به همراه روزنامه رسمی آخرین تغییرات هیئت مدیره و شماره شبای شخص حقوقی به این شرکت ارائه کنند تا نسبت به واریز مطالبات ایشان اقدام شود.

آدرس و اطلاعات شرکت برق و انرژی پیوند گستر پارس

تلفن: 02188648169

فکس: 02188659736

آدرس: قم، کیلومتر 15 جاده قم، اراکوب

سایت: https://peyvand-gostar.ir

ایمیل: bepeyvand@sabapeg.ir

امتیاز خود را ثبت کنید

سایر مقاله‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا