اخبار بورس

سود مجمع گلدیرا؛ بررسی بازدهی نقدی سهام گلدیرا

مجمع عمومی عادی سالیانه، رویداد مهمی است که سهامداران با حضور در آن می‌توانند در تصمیم‌گیری‌های شرکت نقش مهمی را ایفا کنند. جلسات مجمع عادی سالیانه با حضور فعال سهامداران و مدیران شرکت به منظور بررسی عملکرد سال مالی گذشته و اتخاذ تصمیمات مهم برای آینده شرکت یا سازمان برگزار می‌شود. این جلسات، علاوه بر بررسی موضوعاتی مهم همچون ارزیابی عملکرد شرکت، به تصویب میزان سود تقسیمی میان سهامداران نیز می‌پردازند. همچنین در این مجمع سهامداران درباره مسائل مهم، حق رای و اعلام نظر دارند. در ادامه به بررسی مجمع گلدیرا به‌عنوان تنها نماینده شرکت الجی در ایران پرداخته شده است. بررسی میزان سود نقدی و بازده نقدی سهام گلدیرا از دیگر موارد بررسی شده در این مطلب هستند.

  • پیش از مطالعه و بررسی بر روی مجمع این شرکت، مطالعه مقاله تحلیل بنیادی گلدیرا و آشنایی با نحوه ارزش‌گذاری سهام آن پیشنهاد می‌شود.

مجمع عمومی عادی سالیانه

مجمع عمومی عادی سالیانه جلسه‌ای برای دیدار سهامداران و مدیران است. شرط تشکیل مجمع عمومی عادی سالیانه، حضور دارندگان حداقل نیمی از سهام شرکت است. سهامداران با حضور در این مجمع سوالات خود را مطرح می‌کنند و اطلاعات دقیقی از شرکت و صنعت مربوطه به دست می‌آورند. از موارد مهمی که در مجمع سالیانه مورد رسیدگی قرار می‌گیرد، می‌توان به بررسی ترازنامه و صورت‌های مالی مهم مانند صورت سود و زیان سال مالی گذشته، صورت دارایی و مطالبات شرکت و… اشاره کرد. جلسات مجمع عمومی عادی سالیانه همچنین به بررسی و تحلیل گزارش مدیران، اعضای هیئت‌مدیره، بازرسان و… نیز می‌پردازد.

شرکت‌ها باید تاریخ و مکان برگزاری مجمع عمومی سالیانه را حداقل 10 روز پیش از برگزاری، از طریق روزنامه‌های کثیرالانتشار اطلاع‌رسانی کنند. همچنین آخرین آگهی‌ و اطلاعات مجامع شرکت‌ها نیز از طریق سامانه کدال یا سایت TSE قابل مشاهده هستند. با مطالعه مقاله مجمع چیست با این مجمع و تمام جزئیات آن آشنا خواهید شد.

تاریخ برگزاری مجمع گلدیرا

مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت صنایع گلدیران بر اساس آگهی منتشره در سامانه کدال مورخ 1403/01/29 در خصوص دعوت به مجمع عمومی عادی سالیانه راس ساعت 14:00 روز دوشنبه مورخ 1403/02/10 در تهران، ميدان فاطمی، خيابان شهيد گمنام، ابتدای بزرگراه کردستان (جنوب به شمال) مجموعه فرهنگی هنری ايوان شمس برگزار شد.

نحوه دریافت برگ ورود به جلسه

شرکت صنایع گلدیران از کلیه سهامداران يا نمايندگان قانونی آن‌ها دعوت کرد به منظور دريافت کارت ورود به جلسه مجمع، روز شنبه 8 ارديبهشت ماه 1403 در ساعات اداری به نشانی: تهران، خيابان گاندی جنوبی، کوچه يازدهم (شهيد علی شهاب)، پلاک 1، طبقه دو با در دست داشتن کارت ملی برای اشخاص حقيقی، وکالتنامه رسمی معتبر برای نمايندگان سهامداران و همچنين اصل معرفی نامه کتبی برای نمايندگان اشخاص حقوقی مراجعه کنند. در اجرای ابلاغيه شماره 122/128441 مورخ 1402/03/10 سازمان بورس و اوراق بهادار، از سهامداران که تمايل داشتند به صورت مجازی در مجمع شرکت کنند دعوت شد جهت مشاهده آنلاين و طرح سوالات به لينک https://dima.csdiran.ir مراجعه کنند.

حاضرین در مجمع گلدیرا

  • شرکت گروه توسعه گلدیران
  • شرکت سبدگردان داریوش
  • صندوق سرمایه‌گذاری ا.ب.دارا داریوش
  • صندوق سرمایه‌گذاری ثروت داریوش
  • شرکت گروه تولیدی مهرام
  • شرکت توسعه سرمایه‌گذاری کامیار
  • سایر سهامداران

دستور جلسه مجمع عمومی سالیانه گلدیرا

دستور جلسه مجمع گلدیرا به شرح موارد زیر بود:

  • استماع گزارش هیئت‌ مدیره و بازرس قانونی
  • تصویب صورت‌های مالی سال (دوره) مالی منتهی به 1402/10/10
  • انتخاب حسابرس و بازرس قانونی
  • انتخاب روزنامه کثیر‌الانتشار
  • تعیین حق حضور اعضای غیر موظف هیئت مدیره
  • تعیین پاداش هیئت مدیره
  • سایر موارد

بر اساس تصمیمات صورت‌گرفته در این مجمع تدوين و همکاران به‌عنوان بازرس قانونی و حسابرس شرکت و آرمان نوين رسيدگی به‌عنوان بازرس علی‌البدل انتخاب شدند. روزنامه دنیای اقتصاد نیز به‌عنوان روزنامه کثیرالانتشار جهت درج آگهی‌های شرکت تعیین شد.

سود نقدی گلدیرا

شرکت‌های فعال در بورس موظف هستند در پایان سال مالی صورت‌های مالی خود را در سایت codal منتشر کنند. با بررسی صورت‌های مالی در مجمع سالیانه، در صورتی که فعالیت‌های شرکتی سودآور باشد، ممکن است بخشی از سود سهام یا حتی کل آن، میان سهامداران تقسیم شود. به این سود، سود نقدی یا DPS گفته می‌شود. در این بخش به بررسی سود مجمع گلدیرا و همچنین درصد تقسیم این سود در سال‌های گذشته پرداخته شده است. بررسی این سود اطلاعات شفافی از عملکرد شرکت در اختیار سهامداران قرار می‌دهد. طبق اطلاعات موجود در جدول زیر، درصد تقسیم سود گلدیرا در سال مالی منتهی به دی ماه 1402 به مقدار قابل توجهی افزایش یافته است.

سال مالی منتهی بهسود خالص هر سهم (EPS)سود نقدی هر سهم (DPS)درصد تقسیم سود
1402/10/10612 ریال160 ریال٪26
1401/10/10452 ریال100 ریال٪22
1400/10/10845 ریال84 ریال٪9

بازده نقدی سهام گلدیرا

سهامداران گلدیرا باید علاوه بر توجه به تحلیل بنیادی، بازده نقدی سهم گلدیرا را نیز مورد تحلیل و بررسی قرار دهند. بازده نقدی را می‌توان تا حدودی نشان‌دهنده میزان کارایی سرمایه‌گذاری دانست. همچنین، افزایش درصد بازده نقدی می‌تواند بر حضور سهامداران در مجمع سالیانه تاثیرگذار باشد. جدول زیر روند بازده نقدی گلدیرا را طی دو سال اخیر نمایش می‌دهد. طبق این بررسی، می‌توان متوجه شد که بازده نقدی گلدیرا در این دو سال، بین 1٫5 تا 2 درصد بوده است.

سال مالی منتهی بهآخرین قیمت سهم پیش از بسته شدن (PRICE)سود نقدی هر سهم (DPS)بازده نقدی (D/P)
1402/10/105٬640 ریال160 ریال٪2
1401/10/106٬510 ریال100 ریال٪1٫5

زمان پرداخت سود مجمع گلدیرا

برنامه زمان‌بندی و نحوه پرداخت سود نقدی گلدیرا مربوط به سال مالی 1402 به شرح جدول زیر است.

شرحزمان پرداخت سود
سهامداران حقیقی و حقوقی کمتر از 1٬000٬000٬000 سهمتاریخ 1403/03/23 از طریق واریز به حساب معرفی شده در سامانه سجام
سهامداران حقوقی بیشتر از 1٬000٬000٬000 سهمتاریخ 1403/05/31 از طریق واریز به حساب معرفی شده در سامانه سجام

گلدیرا از سهامدارانی که تاکنون ثبت نام خود را در سامانه سجام نهایی نکرده‌اند درخواست کرد به منظور دریافت سود سهام در اسرع وقت نسبت به ثبت نام یا تکمیل مشخصات در سامانه مذکور اقدام کنند.

امتیاز خود را ثبت کنید

سایر مقاله‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا