اخبار بورس

مجمع غبشهر؛ سود نقدی شرکت صنعتی بهشهر

جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه هر شرکت متناسب با شرایط و ضوابط مشخص هر ساله برگزار می‌شود. حضور در این مجمع و دریافت سود نقدی تجربه‌ای دلچسب برای سهامداران محسوب می‌شود. در مجمع سالیانه علاوه بر تصویب میزان سود نقدی، به بررسی و تصمیم‌گیری در خصوص برنامه‌های آتی شرکت نیز پرداخته می‌شود. در ادامه به بررسی مجمع غبشهر و جزئیات آن به‌عنوان شرکتی فعال در زمینه تولید روغن‌های خوراکی پرداخته شده است.

  • برای آشنایی با تحلیل بنیادی و نحوه ارزش‌گذاری سهام این شرکت مطالعه مقاله تحلیل بنیادی غبشهر پیشنهاد می‌شود.

مجمع عمومی عادی سالیانه

مجمع عمومی عادی سالیانه یک جلسه مهم در بازار سرمایه محسوب می‌شود که از گردهمایی مدیران و سهامداران هر شرکت تشکیل می‌شود. در این جلسه مدیر عامل گزارشی با عنوان گزارش هیئت مدیره به مجمع ارائه می‌کند که در آن گزارش عملکرد شرکت و مواردی از قبیل مطالبات و دیون، طرح‌های آینده و… مطرح شده است. در صورت تصویب صورت‌های مالی در مجمع، میزان سود تقسیمی مشخص می‌شود و در ادامه به تصویب موضوعات دیگر پرداخته می‌شود.

همانطور که گفته شد این مجمع، سالانه برگزار می‌شود و شرکت‌ها موظف هستند حداکثر تا 4 ماه پس از پایان سال مالی نسبت به تشکیل مجمع اقدام کنند. همچنین شرکت‌ها باید تاریخ و مکان برگزاری مجمع را حداقل 10 روز پیش از برگزاری، از طریق سایت کدال، روزنامه‌های کثیرالانتشار یا سایت TSE منتشر کنند. لازم به ذکر است خلاصه تصمیمات اتخاذشده در مجمع سالیانه نیز در سامانه کدال و سایت TSE قابل مشاهده هستند.

  • برای آشنایی با مجمع عمومی عادی سالیانه، مطالعه مقاله مجمع چیست پیشنهاد می‌شود.

مجمع غبشهر

شرکت صنعتی بهشهر از کلیه سهامداران، وکیل یا قائم مقام قانونی صاحب سهم و همچنین نماینده یا نمایندگان اشخاص حقوقی دعوت کرد تا در جلسه مجمع عمومی این شرکت که در ساعت 10:00 روز چهارشنبه مورخ 1402/11/18 در شهر تهران، بزرگراه فتح، بعد از سه راه تهرانسر، کیلومتر 8، پلاک 770، شرکت صنعتی بهشهر برگزار شد، حضور داشته باشند.

همچنین از کلیه صاحبان سهام شرکت یا نمایندگان قانونی آن‌ها دعوت شد برای دریافت برگه ورود به جلسه با در دست داشتن اصل برگه سهام، کارت شناسایی معتبر، وکالتنامه یا معرفی‌نامه در اوقات ادارای روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه به ترتیب 16 و 17 بهمن ماه 1402 به محل امور سهام این شرکت واقع در آدرس ذکرشده مراجعه کنند. در ضمن سهامدارانی که قادر به حضور در مجع عمومی عادی سالیانه نبودند، می‌توانستند به صورت مجازی از طریق لینک http://www.aparat.com/Ghebshahr/live در جلسه حضور داشته باشند.

حاضرین در مجمع غبشهر

  • شرکت صافولا بهشهر
  • شرکت سرمایه‌گذاری پارس توشه
  • شرکت سبدگردان اعتبار
  • شرکت گروه توسعه مالی و اقتصادی سامان
  • صندوق سرمایه‌گذاری مشترک آسمان خاورمیانه
  • سایر سهامداران
  • شرکت شکر صافولا بهشهر
  • شرکت مدرن به طعم رویان کاوه
  • شرکت طلوع پخش آفتاب
  • شرکت روغن نباتی بهشهر منطقه آزاد اروند

دستور جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه غبشهر

دستور جلسه سندی است که از طریق آن می‌توان از ساختار و فرآیندهای جلسه مجمع مطلع شد. در ادامه دستور جلسه مجمع غبشهر برای سال مالی 1402 به شرح زیر است:

  • استماع گزارش هیئت مدیره و بازرس قانونی
  • تصویب صورت‌های مالی سال (دوره) مالی منتهی به 1402/09/30
  • انتخاب حسابرس و بازرس قانونی
  • انتخاب روزنامه کثیرالانتشار
  • تعیین حق حضور اعضای غیرموظف هیئت مدیره
  • تعیین پاداش هیئت مدیره
  • سایر موارد

سود نقدی مجمع غبشهر

همانطور که گفته شد یکی از بخش‌های جذاب در مجمع عمومی عادی سالیانه، تصویب میزان سود نقدی است. با بررسی میزان سود نقدی می‌توان دریافت چه مقدار از سود خالص میان سهامداران تقسیم شده است. حضور در مجمع سالیانه برای تمامی سهامداران شرکت امکان‌پذیر است و سهامداران با در دست داشتن برگه حضور در جلسه می‌توانند در مجمع حضور داشته باشند. در جدول زیر میزان سود نقدی غبشهر برای سه سال مالی گذشته آورده شده است.

سال مالی منتهی بهسود خالص (EPS)سود نقدی (DPS)درصد تقسیم سود
1402/09/30232 ریال105 ریال٪45
1401/09/30389 ریال170 ریال٪38
1400/09/30228 ریال70 ریال٪30

بازده نقدی سهم غبشهر

بازده نقدی یکی از معیارهای مهم در بازار سرمایه است که تحلیلگران به بررسی آن می‌پردازند. این بازده از تقسیم سود نقدی بر قیمت سهم پیش از بسته‌شدن حاصل می‌شود. بازده نقدی به دست آمده نشان‌دهنده ارزندگی سرمایه‌گذاری در سهام است و افزایش آن باعث جلب توجه بیشتری از سوی سهامداران می‌شود. در ادامه به تاریخچه بازده نقدی سهم غبشهر پرداخته شده است. مطابق جدول بازده نقدی غبشهر در دو سال اخیر رشد قابل توجهی داشته است.

سال مالی منتهی بهآخرین قیمت سهم پیش از مجمع (PRICE)سود نقدی (DPS)بازده نقدی (D/P)
1402/09/302٬295 ریال105 ریال٪4
1401/09/303٬197 ریال170 ریال٪5
1400/09/3025٬900 ریال70 ریال٪0٫2

زمان‌بندی پرداخت سود غبشهر

سود سهام عملکرد مالی منتهی به 30 آذرماه 1402 دارندگان سهام در تاریخ مجمع غبشهر مورخ 1402/11/18 به شرح زیر پرداخت خواهد شد.

سود سهامداران دارای کد سجام از اول خردادماه 1403 از طریق سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه به شماره حساب بانکی معرفی شده در این سامانه واریز شد. سهامدارانی مه فاقد کد سجام هستند می‌توانند با ارسال شماره حساب بانک‌های اقتصاد نوین، ملی تجارت، صادرات، ملت و از طریق زیر نسبت به دریافت سهام خود اقدام کنند.

شماره تماس اداره سهام 02163962509، دورنگار 02166186648 یا آدرس ایمیل sahamBIC@BIC-Oil.com ارسال کنید.

لازم به ذکر است سود سهامداران حقوقی فاقد کد سجام نیز با ارسال نامه ممهور به مهر شرکت به آدرس ایمیل شرکت از تاریخ 10 خرداد ماه 1402 قابل دریافت است.

2.5/5 - (2 رای)

سایر مقاله‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا