اخبار بورس

تاریخ مجمع خزامیا؛ سود مجمع خزامیا ۱۴۰۲

جلسات مجمع عمومی عادی سالیانه با گردهمایی سهامداران و مدیران شرکت برای تحلیل عملکرد سال مالی گذشته شرکت و اتخاذ تصمیمات مهم برای آینده آن برگزار می‌شود. در این مجمع، علاوه بر ارزیابی عملکرد شرکت، میزان سود نقدی که می‌بایست میان سهامداران توزیع شود، نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد. برگزاری جلسات مجمع عمومی عادی سالیانه در هر شرکت طبق شرایط تعیین‌شده آن انجام می‌شود. در این مطلب، اطلاعات جامعی درباره جزئیات مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت خودروسازی زامیاد به‌عنوان یک شرکت سهامی عام که در بازار سرمایه با نماد «خزامیا» معامله می‌شود، ارائه شده است. سود مجمع خزامیا، نحوه برگزاری و تاریخ مجمع آن از موارد بررسی‌شده در این مطلب هستند. سهامداران با مطالعه تحلیل خزامیا، می‌توانند به راحتی به جزئیات عملکرد و بررسی صورت‌های مالی این شرکت نیز دسترسی داشته باشند.

مجمع عمومی عادی سالیانه

جلسات مجمع عمومی عادی سالیانه از رویدادهای مهم و اساسی در زمینه سرمایه‌گذاری در انواع شرکت‌ها به شمار می‌آیند. این مجمع، در جهت محقق‌سازی اهداف مهمی همچون تصویب مسائل اساسی مالی، ارائه گزارش‌های مهم و… برگزار می‌شود. مجمع عمومی سالیانه همان‌طور که از اسمش مشخص است، باید حتما یک بار در سال برگزار شود؛ چرا که شرکت‌ها موظف به برگزاری این مجمع و در نتیجه بررسی جنبه‌های مختلف شرکت در حضور سرمایه‌گذاران هستند. «گزارش هیئت‌مدیره» توسط مدیرعامل در این جلسات ارائه می‌شود و به بررسی عملکرد شرکت و طرح‌های آینده می‌پردازد و همچنین اطلاعات حائز اهمیتی را برای سرمایه‌گذاران این شرکت شرح می‌دهد.

مجمع عمومی عادی سالیانه، علاوه بر موارد ذکرشده، به بررسی گزارش حسابرس، تعیین سود تقسیمی، انتخاب حسابرس و بازرس قانونی و… نیز می‌پردازد. تمامی تصمیمات اتخاذشده در این مجمع در سامانه کدال در جهت اطلاع‌رسانی جامع به سهامداران و سرمایه‌گذاران منتشر می‌شوند. سرمایه‌گذاران، سهامداران و علاقه‌مندان به بورس برای کسب اطلاعات بیشتر درباره جزییات موارد مربوط به این‌گونه جلسات، می‌توانند مقاله مجمع چیست را مطالعه کنند.

تاریخ مجمع خزامیا ۱۴۰۲

خزامیا از کلیه سهامداران، وکیل یا قائم مقام قانونی صاحب سهم و همچنین نماینده یا نمایندگان اشخاص حقوقی دعوت کرد تا در جلسه مجمع عمومی این شرکت که در ساعت 14:00 روز چهار شنبه مورخ 1402/04/14 در استان تهران، به آدرس سالن همایش شهید سلیمانی، شرکت پارس خودرو، واقع در کیلومتر 9 بزرگراه شهید لشگری (جاده مخصوص کرج)، برگزار شد؛ حضور بهم رسانند.

نحوه دریافت برگ حضور در جلسه مجمع

خزامیا، در اجرای ماده 99 اصلاحیه قانون تجارت از سهامداران یا نمایندگان آن‌ها که تمایل به حضور در جلسه مجمع فوق‌الذکر را داشتند، درخواست کرد با در دست‌داشتن اصل اوراق سهام یا گواهی سازمان بورس اوراق بهادار و مدرک شناسایی اصل (شناسنامه و کارت ملی) در ساعات اداری روزهای دوشنبه و سه شنبه مورخ 12 و 1402/04/13 به امور سهام این شرکت واقع در تهران، کیلومتر 15 بزرگراه فتح (جاده قدیم کرج) بعد از بلوار گلستانک، معاونت فروش و خدمات پس از فروش شرکت زامیاد، مراجعه و نسبت به اخذ برگه ورود به جلسه، اقدام کنند. ارائه وکالت‌نامه رسمی یا معرفی‌نامه توسط نمایندگان قانونی سهامداران حقوقی این شرکت، علاوه بر مدارک فوق، ضروری بود. لازم به ذکر است این شرکت در راستای اجرای تعهدات خود در قبال سهامداران، مقدماتی را فراهم کرد تا آن‌ها بتوانند در زمان مقرر، به صورت زنده مجمع مذکور را از طریق آدرس اینترنتی https://www.zamyad.ir/saham مشاهده کنند. در همین راستا سهامداران می‌توانستند سوالات خود را همراه با کد سهامداری به شماره همراه 09126955814 از طریق پیامک ارسال کنند، تا ضمن طرح در جلسه، نسبت به پاسخگویی به آن‌ها اقدام شود.

دستور جلسه مجمع خزامیا

حضور در مجمع عمومی عادی سالیانه خزامیا برای تمامی سهامداران این شرکت، بدون هیچ‌گونه محدودیتی امکان‌پذیر بود. سهامداران شرکت زامیاد می‌توانستند با حضور در این مجمع، در تصمیم‌گیری‌های مرتبط با شرکت، ایفای نقش کرده و سوالات خود را با هیئت‌مدیره مطرح کنند. دستور جلسه مجمع خزامیا 1402 به شرح زیر است:

  • استماع گزارش هیئت‌‌مدیره و بازرس قانونی
  • تصویب صورت‌های مالی سال (دوره) مالی منتهی به 1401/12/29
  • انتخاب حسابرس و بازرس قانونی
  • انتخاب روزنامه کثیر‌الانتشار
  • تعیین حق حضور اعضای غیر موظف هیئت‌‌مدیره
  • و سایر مواردی که در صلاحیت مجمع عمومی عادی سالیانه است.

سازمان حسابرسی در مجمع مذکور، به‌ عنوان بازرس قانونی، حسابرس شرکت و بازرس علی‌البدل انتخاب شد. روزنامه‌ اطلاعات نیز به عنوان روزنامه کثیرالانتشار جهت درج آگهی‌های شرکت تعیین شد.

حاضرین در جلسه مجمع عمومی خزامیا

  • شرکت توسعه مدیریت سرمایه مهرتابان           
  • شرکت سبدگردان زاگرس    
  • شرکت رایان تدبیر سرمایه
  • شرکت تولیدی فولاد سپید فراب کویر
  • شرکت بازرگانی سایپا یدک                  
  • شرکت آرتین قشقایی
  • شرکت مدیریت و سرمایه‌گستران امین پیشرو                   
  • شرکت سرمایه‌گستران زنده رود کهن  
  • عبدالکریم طاهری
  • شرکت راهبران سرمایه کویر
  • صندوق بازارگردان امید لوتوس پارسیان                         
  • شرکت سرمایه‌گذاری نیوان ابتکار
  • شرکت سایپا
  • سایر سهامداران

سود مجمع خزامیا

میزان سود تقسیمی شرکت‌ها معیاری اساسی در بورس به‌ حساب می‌آید، چرا که به‌ صورت مستقیم بر سوددهی سهامداران اثرگذار است. تخصیص سود نقدی میان سهامداران تعیین می‌کند که چه میزان از سود خالص سال مالی باید توزیع شود. این سود تنها بین اشخاصی توزیع می‌شود که در زمان برگزاری مجمع، سهامدار شرکت باشند و سهام خود را نفروخته باشند، هرچند پس از برگزاری این مجمع، امکان فروش سهام و دریافت سود مجمع برگزارشده، برای سرمایه‌گذاران وجود دارد.

برای تجزیه و تحلیل سود مجمع خزامیا 1402، تحلیلگران و سهامداران به مطالعه تاریخچه تقسیم سود شرکت زامیاد در سال‌های اخیر نیاز دارند. با مطالعه و بررسی این اطلاعات می‌توان به بررسی سیاست‌های تقسیم سود شرکت پرداخت. جدول زیر، روند تقسیم سود خزامیا را بر اساس اطلاعات منتشرشده در سایت کدال بورس نشان می‌دهد. طبق این جدول شرکت زامیاد در این سال مالی، با افزایش 10 درصدی سود خالص تقسیمی میان سهامداران مواجه بوده است.

سال مالی منتهی بهسود خالص (ریال)سود نقدی (ریال)درصد تقسیم سود
1401/12/295956110٫25
1400/12/2929500
1399/12/3027-00

بازده نقدی سهم خزامیا

بازده نقدی سهم نیز یکی دیگر از معیارهای مهم تصمیم‌گیری برای حضور در جلسات مجمع شرکت‌ها است که باید در موازات با تحلیل بنیادی سهام مورد توجه قرار گیرد. این معیار مهم، در واقع نسبت سود نقدی به قیمت سهم قبل از بسته‌شدن را نشان می‌دهد. بازده نقدی تا حدودی نیز کارایی سرمایه‌گذاری در سهام را مشخص می‌کند و تغییرات آن بر حضور سهامداران در مجمع خزامیا اثرگذار است. در ادامه، به بررسی بازده نقدی خزامیا در سه سال اخیر پرداخته شده است. این بررسی نشان‌دهنده افزایش ناچیزی از بازده نقدی این سهم در طی سه سال است.

سال مالی منتهی بهآخرین قیمت سهم پیش از مجمع (PRICE)سود نقدی (ریال)بازده نقدی (D/P)
1401/12/298٬480610٫71
1400/12/2912٬03000
1399/12/306٬69000

زمانبندی پرداخت سود نقدی خزامیا

خزامیا طی اعلامیه‌ای اعلام کرد، در اجرای ماده 12 از دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات شرکت‌های ثبت‌شده نزد سازمان بورس، جدول زمانبندی پیشنهادی هیئت‌مدیره در خصوص پرداخت سود سال مالی 1401 به دارندگان سهام این شرکت به شرح زیر است.

سهامدارانتاریخ پرداخت
سهامداران حقیقی،صندوق‌های سرمایه‌گذاری و سبدگردان‌های دارای کد سجاماز تاریخ 1402/07/01
سهامداران حقوقی دارای کد سجاماز تاریخ 1402/08/01

پرداخت سود سهامداران فاقد کد سجام با مراجعه به یکی از شعب بانک ملت سراسر کشور و با ارائه اصل کارت ملی و  کد سهامداری، از تاریخ 1402/08/01 انجام شد. این شرکت، همچنین اضافه کرد: در راستای اجرای بند م تبصره 5 قانون بودجه سال 1401 کل کشور، سود تقسیمی مصوب مجمع عمومی عادی سالانه این شرکت با همکاری شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه از طریق سامانه سجام به سهامداران پرداخت خواهد شد. خزامیا از آن دسته از سهامداران این شرکت که تاکنون در سامانه سجام ثبت‌نام نکرده‌اند، در خواست کرد، در اسرع وقت نسبت به ثبت‌نام و تکمیل مشخصات در سامانه مذکور اقدام کنند.

امتیاز خود را ثبت کنید

سایر مقاله‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا