اخبار بورس

مجمع بجهرم 1402؛ بررسی بازده نقدی سهام بجهرم

مجمع عمومی عادی سالیانه، رویداد مهمی است که سهامداران با حضور در آن می‌توانند در تصمیم‌گیری‌های شرکت نقش مهمی را ایفا کنند. جلسات مجمع عادی سالیانه با حضور فعال سهامداران و مدیران شرکت، با هدف بررسی عملکرد سال مالی گذشته و اتخاذ تصمیمات مهم برای آینده شرکت یا سازمان برگزار می‌شود. حضور سهامداران و اعلام نظر آنان بدون هیچ‌گونه محدودیتی در جلسات مجمع عمومی، امکان‌پذیر است. همچنین سهامداران درباره مسائل مهم، حق رای و اعلام نظر را دارند. مجمع عمومی سالیانه در هر شرکت بر اساس شرایط خاص و تعیین‌شده‌ی آن برگزار می‌شود. این جلسات، علاوه بر بررسی موضوعاتی مهم همچون ارزیابی عملکرد شرکت، به تصویب میزان سود نقدی توزیعی میان سهامداران نیز می‌پردازد. در ادامه این مطلب، جزئیات مجمع بجهرم 1402 و مواردی نظیر زمان پرداخت سود مجمع بجهرم مورد بررسی قرار گرفته است.

مجمع عمومی عادی سالیانه

مجمع عمومی عادی سالیانه گردهمایی بزرگی است که پلی ارتباطی میان سهامداران با مدیران شرکت‌ محسوب می‌شود. سهامداران با حضور در مجمع عادی سالیانه، اطلاعات دقیق‌تری درباره صنعت و شرکت به دست می‌آورند. از موارد مهمی که در این جلسات مورد رسیدگی قرار می‌گیرد، می‌توان به بررسی ترازنامه و صورت‌های مالی مهم مانند صورت سود و زیان سال مالی گذشته، صورت دارایی و مطالبات شرکت و… اشاره کرد. جلسات مجمع عمومی عادی سالیانه همچنین به بررسی و تحلیل گزارش مدیران، اعضای هیئت‌مدیره، بازرسان و… نیز می‌پردازد. تصمیمات اتخاذشده در این جلسات جهت اطلاع‌رسانی به سرمایه‌گذاران، در سایت کدال به نشانی codal.ir منتشر می‌شوند. این اطلاعات مهم در گزارشی به نام خلاصه تصمیمات مجمع عادی عمومی سالیانه قابل دانلود و مشاهده است.

افراد با توجه به استراتژی سرمایه‌گذاری خود نسبت به حضور یا عدم حضور در مجمع عمومی عادی سالیانه تصمیم‌گیری می‌کنند. همان‌گونه که اشاره شد، در این جلسات میزان سود نقدی تقسیمی تعیین می‌شود و این سود، پس از گذشت مدتی پرداخت می‌شود. بنابراین افرادی که با دیدگاه کوتاه‌مدتی برای کسب سود وارد دنیای بورس می‌شوند، معمولا به شرکت در این جلسات علاقه‌‌ی چندانی نشان نمی‌دهند.

شرکت‌ها موظف هستند تا زمان و مکان برگزاری مجمع و همچنین زمانبندی پرداخت سود نقدی را در سامانه کدال جهت اطلاع‌رسانی به سرمایه‌گذاران اعلام ‌کنند تا سهامداران بتوانند درباره حضور یا عدم حضور خود در مجمع تصمیم‌گیری بهتری داشته باشند. جهت مشاهده اطلاعات بیشتر، مطالعه مقاله مجمع چیست به خوانندگان توصیه می‌شود. بجهرم، یکی از نوظهورترین نیروگاه‌های برق در ایران است که در ادامه این مقاله جزییات مجمع آن مورد بررسی قرار گرفته است. سهامداران و تحلیلگران همچنین می‌توانند با مطالعه تحلیل بنیادی بجهرم به اطلاعات جامعی از این شرکت دست یابند.

مجمع بجهرم 1402

شرکت توسعه مولد نیروگاهی جهرم از کلیه سهامداران، وکیل یا قائم مقام قانونی صاحب سهم و همچنین نماینده یا نمایندگان اشخاص حقوقی دعوت کرد تا در جلسه مجمع عمومی این شرکت که در ساعت 09:00 روز دوشنبه مورخ 1402/04/26 به آدرس تهران، خیابان ولی عصر( عج)، بالاتر از خیابان جام جم، نرسیده به چهارراه شهید چمران (پارک وی)، مجموعه فرهنگی ورزشی تلاش برگزار شد؛ حضور بهم رسانند.

نحوه دریافت برگ حضور در جلسه مجمع

برای حضور در این مجمع لازم بود تا سهامداران یا نمایندگان قانونی آن‌ها یک ساعت پیش از موعد مقرر با همراه داشتن کارت ملی، معرفی‌نامه و وکالت‌نامه رسمی در محل مجمع حضور یابند. امکان مشاهده پخش زنده همزمان جلسه نیز امکان‌پذیر بود.

دستور جلسه مجمع بجهرم

دستور جلسه مجمع بجهرم 1402 به شرح زیر بود:

  • استماع گزارش هیئت‌مدیره و بازرس قانونی
  • تصویب صورت‌های مالی سال (دوره) مالی منتهی به 1401/12/29
  • انتخاب حسابرس و بازرس قانونی
  • انتخاب روزنامه کثیر‌الانتشار
  • تعیین حق حضور اعضای غیرموظف هیئت‌مدیره
  • تعیین پاداش هیئت‌مدیره
  • سایر موارد مانند بررسی و اتخاذ تصمیم نسبت به معاملات مشمول ماده 129 لایحه اصلاحی قانون تجارت

بهمند در این مجمع، به‌عنوان بازرس قانونی و حسابرس شرکت و هادی حساب تهران نیز به‌عنوان بازرس علی‌البدل انتخاب شدند. روزنامه‌ اطلاعات نیز به عنوان روزنامه کثیرالانتشار جهت درج آگهی‌های شرکت تعیین شد.

حاضرین در جلسه مجمع عمومی بجهرم

  • مدیریت انرژی امید تابان هور
  • پترو امید آسیا
  • چاپ ونشر سپه   
  • گروه مالی ملت    
  • بانک تجارت       
  • بانک سپه

سود مجمع بجهرم

تمام شرکت‌ها و سازمان‌های فعال در بورس، به صورت دوره‌ای، موظف به انتشار صورت‌های مالی خود هستند. پس از بررسی صورت‌های مالی منتشرشده و تحلیل سود یا زیان شرکت در سال مالی مربوطه، سود یا زیان هر سهم نیز متعاقبا مشخص می‌شود. اگر فعالیت‌های شرکت یا سازمان مورد بررسی، طی یک سال مالی، سودآور باشد، مطابق با سیاست‌های مدیریتی و با توجه به قوانین و مقررات بورس و همچنین تصمیمات مجمع عادی سالیانه، ممکن است بخشی از سود سهام یا حتی کل آن، میان سهامداران و سرمایه‌گذاران تقسیم شود.

این سود نقدی تقسیمی میان سهامداران یا همان DPS معیار قابل اهمیتی است. جدول زیر روند تقسیم سود بجهرم را بر اساس اطلاعات منتشرشده در سامانه کدال بورس نشان می‌دهد. طبق اطلاعات مندرج در این سامانه، درصد تقسیم سود بجهرم در سال مالی منتهی به اسفند 1400 به مقدار قابل توجهی افزایش یافته است. سپس در سال مالی منتهی به اسفند 1401 کاهش یافته و به همان میزان سود نقدی دو سال گذشته (حدود 10 درصد تقسیم سود نقدی) بازگشته است.

سال مالی منتهی بهسود خالص هر سهم (ریال)سود نقدی هر سهم (ریال)درصد تقسیم سود
1401/12/2910111٪10
1400/12/2910583٪79
1399/12/29828٪9

بازده نقدی سهم بجهرم

سهامداران بجهرم باید علاوه بر توجه به تحلیل بنیادی بورس، بازده نقدی سهم بجهرم را نیز مورد تحلیل و بررسی قرار دهند. بازده نقدی، معیاری مهم است که درصد سود نقدی به قیمت سهم قبل از بسته‌شدن را محاسبه می‌کند. این بازده نقدی را می‌توان تا حدودی نشان‌دهنده میزان کارایی سرمایه‌گذاری دانست. همچنین، افزایش درصد بازده نقدی می‌تواند بر حضور سهامداران در مجمع سالیانه تاثیرگذار باشد. جدول زیر روند بازده نقدی بجهرم را طی سه سال اخیر نمایش می‌دهد. طبق این بررسی، می‌توان متوجه شد که بازده نقدی بجهرم در این سه سال، بیشتر از 5 درصد نبوده است.

سال مالی منتهی بهآخرین قیمت سهم پیش از مجمع (PRICE)سود نقدی به ازای هر سهم (DPS)بازده نقدی (D/P)
1401/12/292٬88111٪0٫38
1400/12/292٬10583٪4
1399/12/302٬2958٪0٫34

زمان پرداخت سود مجمع بجهرم

بجهرم در اطلاعیه‌ای اعلام کرد، در اجرای ماده 12 از دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات شرکت‌های ثبت‌شده نزد سازمان بورس، برنامه زمانبندی پیشنهادی هیئت‌مدیره در خصوص پرداخت سود به دارندگان سهام در تاریخ برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه سال مالی منتهی به 1401/12/29 به شرح زیر است.

الف: سود نقدی سهامداران حقیقی، صندوق‌های سرمایه‌گذاری و سبدگردان‌ها که در سامانه سجام ثبت‌نام کرده‌اند از طریق شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه به شماره حساب بانکی معرفی‌شده در آن سازمان در روز چهارشنبه مورخ 1402/08/24 واریز شد.

ب: سود سهامداران حقوقی نیز ظرف مهلت قانونی و از طریق مکاتبه با امور مالی پرداخت خواهد شد. لازم به ذکر است کلیه سهامداران حقیقی که تاکنون در سامانه سجام ثبت‌نام نکرده‌اند لازم است جهت دریافت سود سهام تا قبل از تاریخ اعلام‌شده با مراجعه به سایت WWW.SEJAM.IR نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

آدرس و اطلاعات بجهرم جهت پیگیری و ارسال مدارک

ارتباط با امور سهام بجهرم: روزهای شنبه الی چهارشنبه طی ساعات اداری

تلفن: ۲۲۰۳۷۷۱۲ – ۲۲۰۳۷۱۳۱

1/5 - (1 رای)

سایر مقاله‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا