اخبار بورس

بازار سهام امروز چگونه گذشت؟ معاملات بورس ۲5 بهمن ماه ۱۴۰۲

بازار سهام در ادامه روزهای گذشته امروز هم معاملات خود را با افت نماگرها پایان داد. بنابراین در آخرین چهارشنبه بهمن ماه 1402، شاخص کل بورس با افت ۰/56 درصدی به عدد 2,078,546 واحد رسید. این نماگر در مقیاس هفته 0/9 درصد به عقب بازگشت. شاخص کل هم‌وزن نیز امروز ۰/68 درصد عقب‌نشینی داشت.
در فرابورس نیز به مثابه نماگرهای بورسی، شاهد افت نماگرها بودیم. نماگر اصلی این بازار امروز ۰/85 درصد به عقب بازگشت. شاخص هم‌وزن فرابورس نیز کاهش ۰/59 درصدی را تجربه کرد.

در ذیل نمودار شاخص سهامداران خرد با ارزش دارایی کمتر از 10 میلیارد تومان را از ابتدای بهمن ماه 1402 تاکنون مشاهده می‌کنید. این شاخص از ابتدای بهمن ماه 3/5 درصد کاهش را تجربه کرده است. همان‌طور که مشاهده می‌کنید در این بازه زمانی، این نمودار با شیب نسبتا تندی نزولی بوده است.

شاخص سهامداران خرد از ایتدای بهمن تاکنون

گزارش بازار ۲5 بهمن ۱۴۰۲

ارزش معاملات خرد امروز 4/7 هزار میلیارد تومان بود. فضای رکودی همچنان بر سر بازار سهام سایه افکنده است.

بانک‌ها و موسسات اعتباری امروز با ارزش معاملات 255 میلیارد تومانی در صدر صنایع با بیشترین ارزش دادوستد قرار داشت.

در جریان معاملات امروز 163 نماد در محدوده مثبت و 503 نماد منفی دنبال شدند. ارزش صفوف خرید 244 میلیارد تومان و صفوف فروش 171 میلیارد تومان بود. «بیوتیک» با ارزش صف 165 میلیارد تومانی بیشترین ارزش صف خرید و در مقابل «کساپا» امروز سنگین‌ترین صف فروش را داشت.

سهامداران حقوقی برای هشتمین روز معاملاتی متوالی مالکیت‌ها را از آن خود کردند. بر این اساس در جریان دادوستدهای روزانه 205 میلیارد تومان از سبد سهامی سهامداران خرد به پرتفوی بورسی سهامداران حقوقی منتقل شد.

بیشترین خرید حقوقی‌ها از نمادهای گروه سرمایه‌گذاری‌ها بود. در مقابل حقیقی‌ها به خرید نمادهای گروه مخابرات گرایش بیشتری داشتند.

جزییات معاملات روزانه را در انیگما مشاهده کنید

مهم‌ترین اخبار اثرگذار بر بورس امروز

روز گذشته تجدید ارزیابی 1694 درصدی اخابر رسما اعلام شد. به دنبال این خبر این سهم امروز بسیار مورد توجه خریداران قرار گرفت، به طوری که اخابر امروز با ارزش معاملات 205 میلیارد تومانی در صدر نمادها با بیشترین ارزش معاملات روزانه قرار گرفت. در ادامه سه خبر مهم دیگر امروز مختصرا تشریح شده است:

خبر: «آردینه» امروز عرضه اولیه شد

شرکت نشاسته و گلوکز آردینه با نماد «آردینه» امروز به روش ترکیبی در بازار دوم فرابورس عرضه اولیه شد. در اولین مرحله این عرضه، 16 میلیون سهم (4 درصد از کل سهام) به صندوق‌های سرمایه‌گذاری عرضه و با قیمت 65673 ریال کشف قیمت شد. در مرحله دوم 32 میلیون سهم (8 درصد از کل سهام) به قیمت ثابت کشف‌شده به سایر سهامداران عرضه به هر کد معاملاتی 30 سهم تخصیص یافت.

خبر: ۹۰ دستگاه کامیونت JAC در بورس کالا عرضه خواهد شد

بورس کالا اعلام کرد که در ۳۰ بهمن‌ماه 1402، کامیونت‌های ۶ و ۸.۵ و ۹ تنی JAC که به مجتمع صنعتی آرین پارس موتور تعلق دارد، در تالار معاملاتی بورس کالا عرضه خواهند شد.

روز گذشته 100 خودرو کی ام سی T8 مشکی در بورس کالا عرضه شد، که از این تعداد تنها 6 نفر آن هم با همان قیمت پایه خریدار بودند. این امر مهر تاییدی بر این جمله که “بورس کالا عامل گرانی خودرو نیست” بود.

خبر: خرید حمایتی سهام تپسی توسط سهامدار عمده

امروز شرکت فرابورس ایران طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد که آن دسته از سهامداران جز (زیر یک درصد) که مایل به فروش سهام خود هستند، می‌توانند به مدت یک ماه از 23 اسفند 1402 سهام خود را در نماد «تپسی4» به سهامدار عمده؛ گروه نوآوران تجارت الکترونیک هستی (زیر مجموعه گروه صنعتی گلرنگ) به فروش رسانند.

قبلا میلاد منشی‌پور اعلام کرده بود که 70 درصد از سهام تپسی در اختیار هلدینگ گلرنگ قرار گرفته است.
در این خصوص بخوانید:
سهام «تپسی» در اختیار «گلرنگ»

خرید حمایتی سهام تپسی توسط سهامدار عمده
امتیاز خود را ثبت کنید

سایر مقاله‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا