اخبار بورس

تاریخ مجمع مارون – سود مجمع مارون ۱۴۰۲

جلسات مجمع عمومی سالیانه، با حضور سهامداران و مدیران شرکت، به‌منظور تصمیم‌گیری در مسائل مالی اساسی برای آینده شرکت برگزار می‌شوند. حضور تمامی سرمایه‌گذاران و سهامداران شرکت در این جلسات بدون هیچ‌گونه محدودیتی ممکن است. برگزاری مجمع عمومی هر شرکت طبق شرایط تعیین‌شده توسط آن شرکت یا سازمان انجام می‌شود. از جمله موضوعاتی که در این مجمع مورد بررسی قرار می‌گیرند، ارزیابی عملکرد شرکت در سال مالی گذشته و تصویب میزان سود تقسیمی سهامداران است. این مقاله به تاریخ برگزاری مجمع پتروشیمی مارون 1402، تاریخ پرداخت سود سهام پتروشیمی مارون و دیگر جزییات مربوطه به‌طور کامل می‌پردازد. شرکت پتروشیمی مارون، بزرگ‌ترین شرکت الفینی در بازار سرمایه است. موضوع فعالیت اصلی این شرکت، احداث، راه‌اندازی و بهره‌برداری کارخانجات صنعتی به‌منظور تولید، فروش و صدور تمامی مواد پتروشیمیایی و… است. سهامداران و تحلیلگران می‌توانند، جهت مشاهده تحلیل بنیادی این شرکت به مقاله تحلیل مارون مراجعه کنند.

مجمع عمومی عادی سالیانه

جلسات مجمع عمومی عادی سالیانه، به‌عنوان یکی از رویدادهای مهم در زمینه سرمایه‌گذاری در انواع شرکت‌ها تلقی می‌شوند. هدف اصلی این جلسات، بحث و تصویب درباره مسائل اساسی و ارائه گزارش‌های مهم شرکت و تعیین میزان سود نقدی تقسیمی است. این جلسات یک‌ بار در سال برگزار می‌شوند، زیرا شرکت‌ها ملزم به برگزاری این جلسات به صورت سالانه هستند تا در حضور سهامداران به بررسی عملکرد شرکت و وضعیت مالی آن بپردازند. در این مجمع، مدیرعامل گزارشی به نام “گزارش هیئت‌مدیره” ارائه می‌دهد که به معرفی برنامه‌ها و طرح‌های آینده‌ی شرکت می‌پردازد و اطلاعات مهم دیگری را نیز درباره عملکرد شرکت به سرمایه‌گذاران ارائه می‌کند.

مجمع عمومی سالیانه، علاوه بر موارد فوق، به بررسی موارد مهم دیگری چون تصویب صورت‌های مالی، استماع گزارش حسابرس، تعیین میزان سود تقسیمی و… می‌پردازد. تمام تصمیمات اتخاذشده در این جلسات در سامانه کدال بورس منتشر می‌شوند تا این اطلاعات به طور جامع در دسترس سرمایه‌گذاران و سهامداران قرار گیرد. برای به دست‌آوردن اطلاعات مهم و جزییات بیشتر در این زمینه، توصیه می‌شود مقاله مجمع چیست با دقت مطالعه شود.

تاریخ مجمع مارون ۱۴۰۲

مارون از کلیه سهامداران، وکیل یا قائم مقام قانونی صاحب سهم و همچنین نماینده یا نمایندگان اشخاص حقوقی دعوت کرد تا در جلسه مجمع پتروشیمی مارون که در ساعت 10:30 روز شنبه مورخ 1402/04/03 به آدرس تهران، ضلع غربی مجموعه ورزشی آزادی، پژوهشگاه صنعت نفت، برگزار شد؛ حضور به هم رسانند.

نحوه دریافت برگ حضور در جلسه مجمع

شرکت پتروشیمی مارون از کلیه سهامداران خود دعوت کرد، یک ساعت قبل از شروع جلسه، شخصا یا از طریق وکیل و نماینده قانونی خود با در دست‌ داشتن کارت ملی و معرفی‌نامه و وکالتنامه رسمی جهت دریافت کارت ورود به جلسه در محل برگزاری مجمع نسبت به اخذ آن اقدام کنند. مارون، همچنین از آن دسته از سهامدارن این شرکت که امکان حضور در جلسه را نداشتند، دعوت کرد تا از طریق لینک https://instagram.com/marun_petrochemical_co با مشاهده همزمان مجمع به‌صورت آنلاین با شرکت پتروشیمی مارون در ارتباط باشند. لازم به ذکر است، درج شماره‌ی ثبت، شناسه‌ی ملی شرکت و کد ملی نماینده در معرفی‌نامه اشخاص حقوقی، الزامی بود.

دستور جلسه مجمع مارون

دستور جلسه با هدف طرح موضوعات مهم و قابل بررسی در جلسه مجمع استفاده می‌شود. در ادامه دستور جلسه مجمع پتروشیمی مارون ۱۴۰۲ شرح داده شده است:

  • استماع گزارش هیئت‌مدیره و بازرس قانونی
  • تصویب صورت‌های مالی سال (دوره) مالی منتهی به 1401/12/29
  • انتخاب حسابرس و بازرس قانونی
  • انتخاب روزنامه کثیر‌الانتشار
  • انتخاب اعضای هیئت‌مدیره
  • تعیین حق حضور اعضای غیر موظف هیئت‌مدیره
  • تعیین پاداش هیئت‌مدیره
  • سایر موارد و تصمیم‌گیری‌هایی که در صلاحیت مجمع عمومی عادی سالیانه است.

طبق تصمیمات اتخاذشده در مجمع پتروشیمی مارون، تدوین و همکاران به‌عنوان بازرس قانونی و حسابرس شرکت و هوشیار ممیز به‌عنوان بازرس علی‌البدل انتخاب شدند. روزنامه‌های اطلاعات و دنیای اقتصاد نیز به‌عنوان روزنامه‌های کثیرالانتشار جهت درج آگهی‌های شرکت تعیین شدند.

حاضرین در جلسه مجمع عمومی مارون

  • شرکت توسعه نفت و گاز صبا کارون  
  • شرکت پتروشیمی خارک     
  • شرکت پالایش نفت تهران  
  • صندوق بازنشستگی نیروهای مسلح  
  • شرکت سرمایه‌گذاری امین توان آفرین‌ساز       
  • شرکت گروه مالی مهرگان تامین         
  • شرکت سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین        
  • شرکت گروه پتروشیمی تابان فردا                  
  • شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت
  • سایر سهامداران               

 سود مجمع مارون

سود نقدی در زمینه سرمایه‌گذاری به دلیل تاثیر مستقیم آن بر سوددهی سهامداران، اهمیت ویژه‌ای دارد. تصمیمات مرتبط با سود نقدی تعیین می‌کنند که چه مقدار از سود خالص سال مالی شرکت به سهامداران اختصاص یابد. سهامداران باید به یاد داشته باشند که توزیع سود نقدی مختص افرادی است که در زمان برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه سهامدار شرکت مربوطه هستند. بنابراین، اگر سهامداری سهام خود را قبل از برگزاری مجمع فروخته باشد، به او سودی تعلق نخواهد گرفت. همچنین، در صورتی که شخصی در زمان برگزاری مجمع سهامدار باشد و پس از آن سهام خود را بفروشد، باز هم می‌تواند سود نقدی خود را با استفاده از روش‌های اعلام‌شده دریافت کند.

درک سیاست مارون در رابطه با توزیع سود نقدی، نیازمند این است که تحلیلگران با درنظرگیری معیارهای مهم دیگر، به بررسی دقیق تاریخچه تقسیم سود نقدی این شرکت در سال‌های گذشته نیز بپردازند. در جدول زیر به بررسی روند تقسیم سود مارون در سه سال گذشته، بر اساس اطلاعات منتشرشده در سایت کدال بورس، پرداخته شده است. طبق این جدول شرکت پتروشیمی مارون عموما بیش از 65 درصد از سود خالص خود را به‌عنوان سود نقدی میان سهامداران تقسیم می‌کند.

سال مالی منتهی بهسود خالص هر سهم (ریال)سود نقدی هر سهم (ریال)درصد تقسیم سود
1401/12/29۱۳,۶۴۲۹,۰۰۰65.9%
1400/12/29۱۷,۶۹۹۱۷,۵۰۰98.8%
1399/12/30۱۴,۵۴۹۱۱,۵۰۰79%

بازده نقدی سهم مارون

بازده نقدی سهم نیز یکی از معیارهای اساسی در دنیای بورس است که در واقع، نسبت سود نقدی به ازای هر سهم (یا همان DPS) را، به آخرین قیمت سهم پیش از مجمع در سایت TSE نشان می‌دهد. این نسبت، که تا حدودی ارزش سرمایه‌گذاری در سهام را تعیین می‌کند، باید در کنار تحلیل بنیادی بورس مورد توجه قرار گیرد. افزایش بازده نقدی باعث جلب توجه بیشتری از سوی سهامداران می‌شود و در نتیجه، تعداد بیشتری از آنان به حضور در مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت ترغیب می‌شوند. در همین راستا، در جدول زیر بازده نقدی سهام شرکت پتروشیمی مارون مورد بررسی قرار گرفته است. سهامداران می‌توانند با تحلیل اطلاعات زیر و با درنظرگرفتن معیارهای حائز اهمیت دیگر، در مورد حضور یا عدم حضور خود در مجمع تصمیم‌گیری کنند. بررسی‌های انجام‌شده نشان‌دهنده این است که، بازده نقدی شرکت پتروشیمی مارون در سال 1401 افزایش و در سال 1402 کاهش یافته است. همچنین، بازده نقدی این شرکت در طی این سه سال، بیش از 10 درصد نشده است.

سال مالی منتهی به آخرین قیمت سهم پیش از مجمع (PRICE)سود نقدی به ازای هر سهم (DPS)بازده نقدی (D/P)
1401/12/29191,650۹,۰۰۰4.6%
1400/12/29191,000۱۷,۵۰۰9.1%
1399/12/30179,199۱۱,۵۰۰6.4%

تاریخ پرداخت سود سهام پتروشیمی مارون

شرکت پتروشیمی مارون، با انتشار اعلامیه‌ای به استحضار سهامداران خود رساند، در راستای برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه، سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ در تاریخ ۱۴۰۲٫۰۴٫۰۳ و تقسیم سود برنامه زمان‌بندی پرداخت سود سهامداران این شرکت، جهت پرداخت سود نقدی مصوب مجمع فوق الذکر، به شرح زیر است:

سود سهام مصوب سهامداران حقیقی دارای کد سجام و سود سهام مصوب صندوق‌ها و سبدگردان‌های دارای کد سجام، جهت تسهیل امور سهامداران، از طریق شماره حساب اعلام‌شده در سامانه سجام، در تاریخ ۱۷ تیر ماه ۱۴۰۲ پرداخت شد. همچنین، سهامداران حقیقی که فاقد کد سجام هستند، می‌بایست از تاریخ ۲۰ شهریور ماه ۱۴۰۲ با مراجعه به شعب بانک ملت سراسر کشور و با ارائه اصل کارت ملی و اعلام کد سهامداری، نسبت به دریافت سود سهام سال مزبور، اقدام کنند. سود سهام مصوب صندوق‌ها و سبدگردان‌های فاقد کد سجام نیز، از طریق واریز به شماره حساب بانکی از تاریخ ۲۰ شهریور ماه ۱۴۰۲ پس از اعلام کتبی شماره حساب و شماره شبای آن‌ها پرداخت شد.

آدرس و اطلاعات مارون جهت پیگیری و ارسال مدارک

  • آدرس: تهران، شهرک غرب، خیابان حسن سیف، کوچه هفدهم
  • کد پستی: ۱۴۶۶۸۸۳۸۵۵
  • تلفن: ۸۶۷۵۹۰۰۰ (۰۲۱)
  • دورنگار: ۸۶۷۵۹۰۸۰ (۰۲۱)
  • نشانی الکترونیکی: Info@mpc.ir
  • تارنما: www.mpc.ir

امتیاز خود را ثبت کنید

سایر مقاله‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا