اخبار بورس

تاریخ مجمع بانک سامان – سود مجمع بانک سامان ۱۴۰۲

جلسات مجمع عمومی عادی سالیانه، با حضور فعال سهامداران و مدیران شرکت، به منظور بررسی عملکرد گذشته و اتخاذ تصمیمات مهم برای آینده شرکت برگزار می‌شوند. این جلسات برای حضور سهامداران بدون هیچ‌گونه محدودیتی امکان‌پذیر است و تمامی آن‌ها دارای حق اعلام نظر در تصمیم‌گیری‌های مجمع هستند. هر شرکت براساس شرایط تعیین‌شده و خاص خود، این جلسات را برگزار می‌کند. در جلسات مجمع عمومی عادی سالیانه، موضوعات متعددی از جمله ارزیابی عملکرد شرکت در سال مالی گذشته و تصویب میزان سود نقدی بررسی می‌شوند. در ادامه این مقاله، جزئیات مجمع بانک سامان 1402 و مواردی نظیر نحوه دریافت سود مجمع بانک سامان مورد بررسی قرار گرفته است.

مجمع عمومی عادی سالیانه

جلسات مجمع عمومی عادی سالیانه به عنوان یکی از رویدادهای اساسی و مهم در زمینه سرمایه‌گذاری در شرکت‌ها شناخته می‌شوند. هدف اصلی این جلسات بحث در مورد مسائل مالی و ارائه گزارش‌های مربوطه و عملکرد شرکت‌ها است. این جلسات به صورت یک بار در سال برگزار می‌شوند تا شرکت‌ها بتوانند به بررسی جوانب مختلف عملکرد و وضعیت خود بپردازند. در جلسات این مجمع، مدیرعامل گزارشی را با نام «گزارش فعالیت هیئت‌مدیره» ارائه می‌دهد. این گزارش به بررسی عملکرد گذشته شرکت و توصیف اطلاعات اساسی مانند پیشروی طرح‌ها و دیگر جنبه‌های مهم می‌پردازد.

علاوه بر مواردی که به آنان اشاره شد، موارد دیگری نیز مانند بررسی گزارش حسابرس، تصویب صورت‌های مالی، تعیین میزان سود تقسیمی و انتخاب بازرسان شرکت، در این مجمع مورد بررسی قرار می‌گیرند. تمام اطلاعات مهم و تصمیمات اتخاذشده در جلسات مجمع عمومی عادی سالیانه در سامانه کدال به صورت دقیق منتشر می‌شوند تا سهامداران اطلاعات جامعی را در خصوص مجمع و تصمیمات اتخاذشده در آن به دست آورند.

مجمع بانک سامان 1402

بانک سامان از کلیه سهامداران، وکیل یا قائم مقام قانونی صاحب سهم و همچنین نماینده یا نمایندگان اشخاص حقوقی دعوت کرد تا در جلسه مجمع عمومی این شرکت که در ساعت 14:00 روز شنبه مورخ 1402/04/24 در مجموعه فرهنگی ورزشی تفریحی تلاش، واقع در تهران، خیابان ولیعصر، نرسیده به چهارراه پارک وی برگزار شد، شرکت کنند.

نحوه دریافت برگ حضور در جلسه مجمع

بانک سامان به سهامداران خود اعلام کرد همراه داشتن کارت شناسایی معتبر یا کارت ملی، وکالتنامه و معرفی نامه (برای وکلا یا نمایندگان سهامداران) برای ورود به جلسه الزامی است. همچنین پخش زنده برگزاری مجمع از طریق بستر ایجادشده به نشانی www.sb24.ir در دسترس بود و سهامدارن می‌توانستند به منظور کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 22330000-021داخلی های 3720 و 3721 و 3729 اداره امور سهام بانک سامان تماس حاصل کنند.

حاضرین در جلسه مجمع عمومی سامان

  • شرکت ایده‌پردازان بازار سرمایه امین
  • شرکت توسعه امید آتیه اندیش(سهامی خاص)
  • شرکت رادیس (سهامی خاص)
  • شرکت مدیریت سرمایه قلک (سهامی خاص)
  • سازمان موقوفه بنیاد وفا‌ئیان
  • صنایع پمپ‌سازی ایران
  • موسسه صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد
  • سایر اشخاص حقوقی                    
  • شرکت هلدینگ سرآمد(سهامی خاص)
  • صندوق سرمایه‌گذاری اختصاصی بازارگردانی پاداش
  • شرکت توسعه سرمایه‌گذاری سامان ( سهامی خاص)
  • سایر اشخاص حقیقی

دستور جلسه مجمع بانک سامان

دستور جلسه یک راهنمای جامع است که در جهت درک بهتر روند کلی و ساختار جلسه مجمع ارائه می‌شود. در ادامه دستور جلسه مجمع بانک سامان ۱۴۰۲ ذکر شده است:

  • استماع گزارش هیئت‌مدیره و بازرس قانونی
  • تصویب صورت‌های مالی سال (دوره) مالی منتهی به 1401/12/29
  • انتخاب حسابرس و بازرس قانونی
  • انتخاب روزنامه کثیر‌الانتشار
  • تعیین حق حضور اعضای غیر موظف هیئت‌مدیره
  • تعیین پاداش هیئت‌مدیره

بانک سامان و سهامداران آن در جلسه این مجمع عمومی، بیات رایان را به‌عنوان بازرس قانونی و حسابرس شرکت و تدوین و همکاران را به‌عنوان بازرس علی‌البدل انتخاب کردند. روزنامه‌ اطلاعات نیز به عنوان روزنامه کثیرالانتشار جهت درج آگهی‌های بانک سامان در سال مالی آینده شرکت تعیین شد.

سود مجمع بانک سامان

سود نقدی از موارد مهمی است که به طور مستقیم بر بازدهی سهامداران در بازار بورس تأثیر می‌گذارد، بنابراین ضروری است که در کنار تحلیل بنیادی سهام مورد بررسی قرار گیرد. تصمیمات مربوط به توزیع سود نقدی تعیین می‌کنند که چه میزان از سود خالص به ازای هر سهم (EPS) به سهامداران تخصیص یابد. این نکته باید مورد توجه سهامداران قرار گیرد که توزیع سود نقدی تنها به افرادی اختصاص دارد که در زمان تشکیل مجمع عمومی عادی سالیانه، سهامدار شرکت هستند.

برای تحلیل سود مجمع بانک سامان 1402، ضروری است تاریخچه توزیع سود نقدی (Dividend) این شرکت در چند سال اخیر بررسی شود. این مطالعه نشان می‌دهد که آیا شرکت به تداوم توزیع سود نقدی پرداخته است یا آیا تغییراتی در این زمینه ایجاد کرده است. در جدول زیر، روند توزیع سود بانک سامان بر اساس اطلاعات منتشرشده در سایت کدال بورس، مورد ارزیابی قرار گرفته است.

سال مالی منتهی بهسود خالص هر سهم (ریال)سود نقدی هر سهم (ریال)درصد تقسیم سود
1402/12/291,03510410%
1401/12/296386410%
1400/12/30656629.4%

زمانبندی پرداخت سود نقدی بانک سامان

بانک سامان در اطلاعیه‌ای به اطلاع سهامداران خود رساند، سود سهام مصوب مجمع عمومی عادی سالانه مورخ ۱۴۰۲٫۰۴٫۲۴ مربوط به سال مالی منتهی به ۱۴۰۱٫۱۲٫۲۹ از طریق واریز به حساب بانکی سهامداران با عاملیت شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه سهامی عام به شرح زیر و طبق برنامه زمانبندی پرداخت خواهد شد.

  • سود سهام سهامداران حقیقی و حقوقی که اطلاعات صحیح حساب بانکی آن‌ها در سامانه سجام شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه ثبت شده است، در تاریخ ۱۴۰۲٫۰۵٫۱۱ به حساب بانکی اعلامی آن‌ها واریز شد.
  • سهامداران حقیقی فاقد کد سجام با مراجعه به پرتال سهامداران بانک سامان به آدرس WWW.SAHAM.SB24.IR پس از تکمیل اطلاعات شماره سپرده و سایر مشخصات و نیز سایر سهامداران حقوقی فاقد کد سجام از طریق مكاتبه و اعلام شماره حساب به اداره سهام بانک می‌توانستند از تاریخ ۱۴۰۲٫۰۶٫۲۰ سود سهام خود را دریافت کنند.
امتیاز خود را ثبت کنید

سایر مقاله‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا