اخبار بورس

تاریخ مجمع ثشاهد – سود مجمع ثشاهد ۱۴۰۲

مجمع عمومی  سالیانه هر شرکت، جلسه بسیار مهمی است که در آن، تصمیم‌گیری‌های مالی و مدیرتی مانند تقسیم سود نقدی مطرح می‌شود. سیاست‌های شرکت‌ها در پرداخت سود نقدی و این گونه موارد قابل بررسی در سرمایه‌گذاری متفاوت است و انتخاب حضور در مجمع و دریافت سود نقدی به بررسی شرایط و تحلیل مواردی نظیر زمان پرداخت سود و بازده نقدی سهام و به استراتژی معاملاتی بستگی دارد. در این مقاله به تفصیل مجمع ثشاهد، شرکت سهامی خاص مختص فرزندان شهدا که از سوی مسئولین بنیاد شهید تاسیس شده است، پرداخته و اطلاعاتی مانند تاریخ مجمع و تصمیمات مرتبط با سود مجمع ثشاهد ۱۴۰۲ را بررسی می‌کند. این اطلاعات به سرمایه‌گذاران کمک می‌کند تا تصمیمات معقولی را جهت حضور در مجمع و دریافت سود نقدی بگیرند.

برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه

مجمع عمومی عادی سالیانه یک رویداد مهم است که هر سال در یک سازمان یا شرکت برگزار می‌شود. مدیران در این جلسه گزارش عملکرد سالیانه خود را ارائه می‌دهند و مسائلی از قبیل طرح‌های آینده شرکت و میزان سود تقسیمی در این جلسه مطرح می‌شود. این مسائل بر عملکرد مالی و ارزش سهام شرکت تاثیرگذار هستند.

سهامداران در این جلسه می‌توانند به راحتی سوالات خود را در خصوص آینده شرکت و دیگر موارد مطرح کنند و در تصمیم‌گیری‌های مهم نقش بسزایی داشته باشند. مجمع عمومی سالیانه در راستای افزایش شفافیت مالی، حسابرسی و مشارکت اعضا برگزار می‌شود. جلسه مجمع کاملا طبق قوانین و مقررات مربوط به شرکت‌ها و سازمان بورس و اوراق بهادار انجام می‌شود و اطلاع‌رسانی درباره مراحل برگزاری مجمع شامل اعلام زمان و مکان و دعوت اعضا توسط مدیران شرکت، با انتشار آگهی و اسناد مرتبط، در سامانه کدال صورت می‌گیرد. نمادهای معاملاتی شرکت‌ها چند روز پیش از برگزاری و پس از آن قابل معامله نیستند. این امر از تاثیرات ناخواسته در بازار سرمایه جلوگیری می‌کند. جهت آگاهی و دریافت اطلاعات بیشتر مطالعه مقاله مجمع چیست پیشنهاد می‌شود.

تاریخ و نحوه برگزاری مجمع ثشاهد ۱۴۰۲

شرکت سرمایه‌گذاری شاهد از کلیه سهامداران، وکیل یا قائم مقام قانونی صاحبان سهم و همچنین نماینده یا نمایندگان اشخاص حقوقی دعوت کرد تا در جلسه مجمع عمومی این شرکت که در ساعت 13:00 روز دوشنبه مورخ 1402/07/24 به آدرس تهران، خيابان ولیعصر، نرسيده به چهارراه پارک وی، خيابان استقلال، مجموعه فرهنگی ورزشی تلاش، سالن شهيد آوينی برگزار شد، حضور به هم رسانند. همچنین سهامداران مي‌توانستند جهت مشاهده برخط مجمع و طرح سوالات خود به تارنمای https://majma.stream1.ir/shahedco مراجعه کنند.

نحوه دریافت برگ حضور در جلسه مجمع

سهامداران ثشاهد يا وکلای قانونی آن‌ها می‌توانستند در ساعات اداری روزهای شنبه مورخ 1402/07/22 و يکشنبه مورخ 1402/07/23 به اداره امور سهام شرکت شاهد، جهت دريافت کارت ورود به مجمع مراجعه می‌کردند یا با اداره امور سهام شرکت تماس حاصل می‌کردند. همراه داشتن کارت ملی جهت صدور برگه ورود به جلسه الزامی بود.

تدابیر این مقررات با هدف اطمینان از تشخیص هویت سهامداران و نمایندگان آنان در جلسات مجمع و برای حفظ امنیت و دقت به کار گرفته می‌شوند و به همین دلیل، افراد حاضر در مجمع باید مدارک مورد نیاز را با دقت تهیه و ارائه کنند.

دستور جلسه مجمع ثشاهد

حضور در مجمع ثشاهد ۱۴۰۲ برای همه‌ی سهامداران بدون هیچ محدودیتی امکان‌پذیر بود و سهامداران این امکان را داشتند تا علاوه بر مشارکت در تصمیم‌گیری‌های مرتبط با شرکت، سوالات و ابهامات خود را از هیئت‌مدیره مطرح کنند. دستور جلسه مجمع ثشاهد به شرح زیر است:

  • استماع گزارش هیئت‌‌مدیره و بازرس قانونی
  • تصویب صورت‌های مالی سال (دوره) مالی منتهی به 1402/03/31
  • انتخاب حسابرس و بازرس قانونی
  • انتخاب روزنامه کثیر‌الانتشار
  • تعیین حق حضور اعضای غیرموظف هیئت‌مدیره
  • تعیین پاداش هیئت‌مدیره
  • و ساير مواردی که در صلاحيت مجمع عمومی عادی است، از قبيل اتخاذ تصميم در خصوص تقسيم سود نقدی و…

لازم به ذکر است، سازمان حسابرسی به‌ عنوان بازرس قانونی و حسابرس شرکت و بازرس علی‌البدل انتخاب شد. روزنامه‌ دنيای اقتصاد نیز به عنوان روزنامه کثیرالانتشار جهت درج آگهی‌های شرکت تعیین شد.

حاضرین در جلسه مجمع عمومی ثشاهد

  • شرکت سرمايه‌گذاری سعدی
  • شرکت بازرگانی مبارکه
  • شرکت ذخيره شاهد
  • صندوق سرمايه‌گذاری اختصاصی بازارگردانی معیار
  • موسسه اندوخته شاهد

سود مجمع ثشاهد

مجمع ثشاهد ۱۴۰۲ در تاریخ تعیین‌شده با حضور سهامداران ثشاهد، نماینده سازمان بورس اوراق بهادار و بازرس قانونی برگزار شد. همان‌گونه که اشاره شد در مجمع عمومی عادی سالیانه، مسائل مهم از جمله میزان سود تقسیمی سال مالی مرتبط تصویب می‌شود. برای درک بهتر از تصمیمات مجمع ثشاهد و تاثیرات آن بر سهامداران، ابتدا باید توجه داشت که اکثر شرکت‌های سرمایه‌گذاری سیاست‌های مشابهی را در زمینه تقسیم سود نقدی در طول سال‌های مختلف دنبال می‌کنند. سپس باید در نظر گرفت که تصمیمات مربوط به تقسیم سود نقدی بر استراتژی و تصمیمات سرمایه‌گذاران تاثیرگذار است. در ادامه برای تحلیل ثشاهد، روند تقسیم سود اسن شرکت در سال‌های متوالی مورد بررسی قرار گرفته است.

سال مالی منتهی بهسود خالص هر سهم (ریال)سود نقدی هر سهم (ریال)درصد تقسیم سود
1402/03/313106019.3%
1401/03/312443012.2%
1400/03/311,39714010%

بازده نقدی سهم ثشاهد

بازده نقدی سهم که به‌عنوان یک معیار مهم حضور در مجمع عمومی شرکت‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد به اندازه‌گیری سود نقدی نسبت به قیمت سهم پیش از بسته شدن معاملات می‌پردازد. این نسبت نمایانگر میزان بهره‌وری سرمایه‌گذاری در سهام است. اگر بازده نقدی سهم بیشتر باشد سهامداران بیشتر تمایل دارند تا در مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت حضور داشته باشند. بنابراین سود نقدی نشانگر جذابیت سهام در زمان برگزاری مجمع است. باتوجه به اطلاعیه منتشر شده در سامانه کدال بورس، سود ثشاهد و بازده نقدی آن در سه سال اخیر به شرح زیر است:

سال مالی منتهی بهآخرین قیمت سهم پیش از مجمع (PRICE)سود نقدی به ازای هر سهم (DPS)بازده نقدی (D/P)
1402/03/3114,030 ریال60 ریال4.2%
1401/03/316,440 ریال30 ریال4.6%
1400/03/3112,650 ریال140 ریال1.1%

زمانبندی پرداخت سود نقدی ثشاهد

به منظور رعایت مفاد ماده ۱۲ دستورالعمل اجرایی و در راستای اجرای بند م تبصره ۵ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور، سود تقسیمی مصوب مجمع عمومی عادی سالیانه با همکاری شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سهامی عام) از طریق سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام) به سهامداران پرداخت می‌شود. همچنین در راستای اجرای مفاد ماده ۱۲ دستور العمل اجرایی افشای اطلاعات سازمان بورس و اوراق بهادار و با عنایت به ابلاغیه شماره ۱۲۲٫۱۲۵۰۷۴ مورخ ۱۴۰۱٫۱۲٫۲۹ پرداخت سود سهام سهامداران شرکت شاهد سهامی عام که در تاریخ برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه مورخ ۱۴۰۲٫۰۷٫۲۴ سهامدار این شرکت هستند به شرح زیر اعلام می‌شود:

شرحسهامدارتاریخ پرداخت سود سهامنحوه پرداخت سود سهام
سهامداران حقیقی
صندوق‌های سرمایه‌گذاری و سبدگردان‌ها
سهامداران حقوقی
دارای کد سجام و احراز هویت شده۱۴۰۲٫۱۰٫۳۰واریز توسط شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه به شماره حساب معرفی شده در سجام
سهامداران حقیقی و حقوقیفاقد کد سجام و عدم احراز هویت1402/11/14 الی 1402/11/24واریز به حساب پس از دریافت نامه اعلام شماره حساب و شماره شبا سهامدار

آدرس و اطلاعات ثشاهد جهت پیگیری و ارسال مدارک

آدرس شرکت: تهران، خيابان شهيد مطهری، انتهای خيابان کوه نور، پلاک 24، طبقه اول

تلفن شرکت: 021-88444594 _ 021-88444510

فکس شرکت: داخلی 205

ایمیل شرکت: info@shahed.co.ir

تلفن امور سهام: 4_021-88747063

فکس امور سهام: 021-88733613

ایمیل امور سهام: saham@shahed.co.ir

3.3/5 - (3 رای)

سایر مقاله‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا