اخبار بورس

تاریخ مجمع شبریز – زمان واریز سود شبریز 1402

شرکت‌ها، با برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه، نسبت به اتخاذ برخی تصمیمات مهم برای شرکت اقدام می‌‌کنند. در این جلسات، حضور و رای سهامداران در تصمیمات مجمع تاثیرگذار و مهم است. مجمع عمومی عادی سالیانه هر شرکت دارای شرایط خاص خود است. در این مطلب، به جزئیات مجمع شبریز، یکی از شرکت‌های فعال در صنعت فرآورده‌های نفتی، کک و سوخته هسته‌ای پرداخته شده است. شرکت پالایش نفت تبریز در واقع جزو واحدهای تجاری فرعی شرکت گروه گسترش نفت و گاز پارسیان است. موارد مربوط به مجمع شبریز 1402، از جمله تاریخ برگزاری مجمع و مبلغ سود نقدی تصویب شده در این مجمع و همچنین زمان واریز سود شبریز 1402 در این مطلب مورد بررسی قرار گرفته است.

  • برای آشنایی با تحلیل بنیادی و ارزش‌گذاری سهام این شرکت، مطالعه مقاله تحلیل شبریز توصیه می‌شود.

مجمع عمومی عادی سالیانه

مجمع عمومی عادی سالیانه یک رویداد است که هر سال به منظور تجزیه و تحلیل عملکرد سال گذشته و تصویب مسائل مهم برای سال آینده یک سازمان یا شرکت برگزار می‌شود. در این جلسه، مدیران گزارش عملکرد سالیانه خود را ارائه می‌دهند و مواردی از جمله میزان سود تقسیمی و دیگر مسائل مورد بررسی قرار می‌گیرند.

سهامداران در این جلسه امکان مطرح کردن سوالات خود را در خصوص شرکت دارند و در تصمیم‌گیری‌های مهم شرکت نقش ایفا می‌کنند. این رویداد به شفافیت مالی، حسابرسی و مشارکت اعضا کمک می‌کند. مراحل برگزاری مجمع شامل اعلام زمان و مکان توسط مدیران شرکت، دعوت اعضا با انتشار آگهی و اسناد مرتبط، بحث در مورد مسائل مهمی نظیر گزارش عملکرد سال گذشته و تصویب مسائل مهم برای سال آینده است. برای اطلاعات بیشتر مطالعه مقاله مجمع چیست پیشنهاد می‌شود.

تاریخ مجمع شبریز 1402

از کلیه سهامداران، وکیل یا قائم مقام قانونی صاحب سهم و همچنین نماینده یا نمایندگان اشخاص حقوقی دعوت شد تا در جلسه مجمع عمومی این شرکت که در ساعت 10:00 روز شنبه مورخ 1402/04/24 در استان آذربايجان شرقی به آدرس تبريز، بلوار شهريار، جنب پارک باغلار باغی، سالن آمفی تئاتر مجتمع رفاهی پتروشيمی تبريز، حضور داشته باشند. سهامداران می‌توانستند از طريق لينک Tbzrefinery.roka-co.com به صورت برخط این مجمع را به‌صورت آنلاین مشاهده کنند. سهامداران می‌توانستند از ساعت 8 لغايت 10 صبح در برگزاری مجمع برگ حضور در جلسه را دریافت کنند.

حاضرین در جلسه مجمع عمومی شبریز

هیچگونه محدودیتی برای حضور سهامداران در مجمع عمومی عادی سالیانه شبریز وجود نداشت و این امکان برای تمامی سهامداران فراهم شده است تا نقش موثری در تصمیم‌گیری‌های مهم درباره مسائل مختلف شرکت داشته باشند. در ادامه لیست حاضرین در مجمع این شرکت آمده است:

  • شرکت بازرگانی و تجارت هامون سپاهان 
  • شرکت خدمات مديريت هامون سپاهان 
  • ساير سهامداران      
  • شرکت سرمايه‌گذاری توسعه معين ملت 
  • شرکت سرمايه‌گذاری هامون سپاهان (سهامی عام)  
  • بانک تجارت          
  • بانک صادرات ايران
  • شرکت‌های سرمايه‌گذاری استانی سهام عدالت           
  • شرکت گروه گسترش نفت و گاز پارسيان (سهامی عام)

دستور جلسه مجمع شبریز

دستور جلسه مجمع شبریز مطابق موارد زیر است:

  • استماع گزارش هیئت‌ مدیره و بازرس قانونی
  • تصویب صورت‌های مالی سال (دوره) مالی منتهی به 1401/12/29
  • انتخاب حسابرس و بازرس قانونی
  • انتخاب روزنامه کثیر‌الانتشار
  • تعیین حق حضور اعضای غیرموظف هیئت مدیره
  • تعیین پاداش هیئت مدیره
  • ساير مواردی که در صلاحيت مجمع عمومی عادی ساليانه است، از قبيل اتخاذ تصميم در خصوص تقسيم سود نقدی و…

لازم به ذکر است که بهراد مشار به‌عنوان بازرس قانونی و حسابرس شرکت و ايران مشهود به‌عنوان بازرس علی‌البدل انتخاب شدند. همچنین روزنامه‌ دنيای اقتصاد به‌عنوان روزنامه کثیرالانتشار جهت درج آگهی‌های شرکت تعیین شد.

سود مجمع شبریز

سود مجمع شبریز 1402 یا همان میزان سود نقدی که به سهامداران این شرکت تعلق می‌گیرد، در مجمع سالیانه بررسی قرار می‌شود. بنابراین علاوه بر تحلیل بنیادی بورس لازم است تا سود نقدی سهام نیز بررسی شود. سود نقدی به‌عنوان یکی از عوامل اساسی محسوب می‌شود که تاثیر زیادی بر تصمیم‌گیری‌های سهامداران در زمینه سرمایه‌گذاری برای دوره‌های مالی آتی دارد و نقش مهمی در حضور فعال سهامداران در جلسات مجمع ایفا می‌‌کند.

درصد تقسیم سود نقدی شبریز، مانند سایر شرکت‌ها، بر اساس اصول یکسان تعیین می‌شود و این شرکت عموما بین 60 تا 80 درصد از سود خالص حاصل شده را میان سهامداران تقسیم می‌کند. لازم به ذکر است که سود نقدی به سهامدارانی که در زمان برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه، سهام شرکت را در اختیار دارند، تعلق می‌گیرد. جدول زیر روند تقسیم سود شبریز در 3 سال گذشته را نشان می‌دهد.

سال مالی منتهی بهسود خالص هر سهم (ریال)سود نقدی هر سهم (ریال)درصد تقسیم سود
1401/12/293٬3502٬27067٫7
1400/12/296٬6805٬85087٫5
1399/12/305٬5684٬17574٫9

بازده نقدی سهم شبریز

میزان بازده نقدی شبریز در چند سال گذشته مورد مطالعه و بررسی قرار گرفته است. این تحلیل‌ها به منظور درک بهتر عملکرد مالی شرکت و ارائه اطلاعات مهم مالی جهت اتخاذ تصمیمات بهینه‌تر سهامداران انجام می‌شود.

بازده نقدی سهم، یکی از عوامل اساسی در ارزیابی عملکرد مالی شرکت‌ها در حوزه سرمایه گذاری در بورس است، این مولفه نسبت سود نقدی سهم به قیمت آن پیش از بسته شدن در سایت بورس اوراق بهادار تهران را مورد بررسی قرار می‌دهد.

با افزایش بازده نقدی سهم، ترجیح سرمایه‌گذاران برای حضور در مجمع سالیانه شرکت افزایش می‌یابد. برای دستیابی به اطلاعات دقیق‌تر درباره بازده نقدی سهام شبریز، از جدول زیر استفاده شده است. اطلاعات این جدول از منابع منتشرشده در سایت کدال بورس به‌عنوان یک منبع قابل اعتماد استخراج شده است و اطلاعات موجود در آن به‌عنوان منبع اصلی جهت بررسی و تفسیر عملکرد مالی شبریز در زمینه سوددهی به سرمایه‌گذاران درج شده‌اند.

سال مالی منتهی بهآخرین قیمت سهم پیش از مجمع (PRICE)سود نقدی به ازای هر سهم (DPS)بازده نقدی (D/P)
1401/12/2915٬7102٬27014٫4
1400/12/2922٬8905٬85025٫5
1399/12/3036٬6804٬17511٫3

زمان واریز سود شبریز 1402

به استناد مفاد مندرج در ماده ۱۲ دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات شرکت‌های ثبت شده نزد سازمان بوس و اوراق بهادار، برنامه زمانبندی پرداخت سود مجمع شبریز مربوط به عملکرد سال مالی منتهی به ۱۴۰۱/۱۲/۲۹ به شرح زیر است.

  • سهامداران حقیقی، صندوق‌ها و سبدگردان‌ها که در سایت sejam.ir ثبت نام کرده‌اند و احراز هویت شده‌اند از طریق سپرده‌گذاری از نیمه دوم مهر ماه به حساب اعلامی در سجام پرداخت خواهد شد.
  • شرکت‌های حقوقی جهت دریافت سود سال جاری از ۱۴۰۲/۰۸/۱۵ با ارائه نامه کتبی و آخرین روزنامه با امضا مجاز و اعلام شماره حساب شبا و ارسال اصل نامه به شرکت به شماره حساب اعلامی توسط شرکت پرداخت خواهد شد.
  • سهامداران حقیقی که تا تاریخ پرداخت سود در سامانه سجام ثبت‌نام نکرده‌اند و همچنین سهامداران دارای سود سنوات سال‌های قبل از تاریخ ۱۴۰۲/۰۹/۳۰ به بعد می‌توانستند با مراجعه به بانک تجارت و ارائه کد ملی شماره سهامداری سود سهام خود را دریافت کنند.
  • سهامداران حقوقی، صندوق‌ها و سبدگردان‌های دارای سود معوقه سال‌های قبل یا هرگونه مطالبات مربوط به سهام، می‌توانند از تاریخ ۱۴۰۲/۰۸/۰۱ با ارائه نامه کتبی ممهور به مهر شرکت و اعلام کد سهامدای و امضا مجاز و آخرین روزنامه تغییرات امضا و ارسال اصل نامه به آدرس شرکت نسبت به دریافت سود سهام خود اقدام کنند.

اطلاعات شرکت پالایش نفت تبریز جهت ارسال مدارک

آدرس شرکت: تبریز – کیلومتر ۵ جاده تبریز – آذرشهر – روبروی جاده سردرود – شرکت پالایش نفت تبریز – واحد امور مالی و سرمایه‌گذاری

کدپستی: ۵۱۹۷۱۳۳۱۱۱

4.7/5 - (3 رای)

سایر مقاله‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا