اخبار بورس

تاریخ مجمع وخارزم – سود مجمع وخارزم 1402

شرکت در مجمع عمومی شرکت‌ها و دریافت سود نقدی یکی از جنبه‌های اصلی سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه است که به عنوان یک روش برای کسب بازدهی در نظر گرفته می‌شود. سیاست شرکت‌های مختلف در پرداخت سود نقدی ممکن است متنوع باشند و این مسئله می‌تواند بر تصمیم‌گیری سرمایه‌گذاران تأثیر بگذارد. بنابراین، سرمایه‌گذاران باید با توجه به استراتژی معاملاتی خود و با تحلیل عواملی از قبیل زمان پرداخت سود و بازده نقدی سهام، در خصوص حضور در مجامع شرکت‌ها تصمیم‌گیری کنند. در این مطلب توضیحات مربوط به تاریخ مجمع وخارزم و تصمیمات اتخاذ شده در آن مانند مقدار تقسیم سود وخارزم 1402 بررسی شده است. این اطلاعات می‌توانند به سرمایه‌گذاران کمک کنند تا بر اساس استراتژی معاملاتی خود در خصوص حضور و دریافت سود مجمع وخارزم تصمیم‌گیری کنند و بهترین نتیجه را از سرمایه‌گذاری خود به دست آورند.

مقاله پیشنهادی: سرمایه گذاری در بورس

مجمع عمومی عادی سالیانه

از جمله مسائلی که در مجمع عمومی عادی سالیانه مورد بررسی قرار می‌گیرند، تصویب صورت‌های مالی شرکت و تعیین سود تقسیمی به سهامداران است. بنابراین مجمع عمومی عادی سالیانه اهمیت زیادی در نظارت و اعتبارسنجی عملکرد مالی شرکت دارد و تصمیم‌های اتخاذ شده در این مجمع می‌تواند تأثیر مستقیم بر تصمیمات سرمایه‌گذاران داشته باشد.

نماد معاملاتی شرکت‌ها معمولاً چند روز پیش از برگزاری مجمع تا چند روز پس از آن قابل معامله نیستند. این محدودیت به منظور جلوگیری از تأثیرات ناخواسته در بازار سرمایه ایجاد شده است. سرمایه‌گذاران باید با دقت به تاریخ برگزاری مجمع هر شرکت توجه کنند تا تصمیم‌گیری منطقی در خصوص حضور در مجمع و تأثیرات آن روی معاملات خود اتخاذ کنند. از این رو، افراد می‌توانند قبل از بسته شدن نماد معاملاتی به خرید سهام اقدام کنند. در ادامه تاریخ مجمع شرکت سرمایه‌گذاری خوارزمی که با نماد وخارزم در بازار سرمایه معامله می‌شود، مورد بررسی قرار گرفته است. می‌توانید در مقاله تحلیل وخارزم علاوه بر آشنایی با شرکت و جایگاه آن در صنعت، تحلیل بنیادی این سهم را نیز مطالعه کنید.

تاریخ مجمع وخارزم

مجمع عمومی عادی سالیانه وخارزم برای سال مالی منتهی به 1402/03/31 ساعت 9 صبح پنجشنبه به تاریخ 1402/07/27 برگزار می‌شود. لازم به ذکر است که مجمع وخارزم 1402 در سالن همایش خلیج فارس برگزار می‌شود. این سالن در تهران، شهرک غرب (قدس)، انتهای غربی بلوار شهید دادمان ، پژوهشگاه نیرو قرار دارد.

نحوه حضور و دستور جلسه مجمع وخارزم

برای شرکت در مجمع سالیانه وخارزم 1402، سهامداران این شرکت، می‌بایست ساعت ۸ صبح همان روز (پنجشنبه، 27 مهرماه ۱۴۰۲) در محل ورودی حراست و ورودی سالن همایش خلیج فارس، کارت ورود به جلسه را دریافت کنند.

لازم به ذکر است که، امکان حضور در مجمع وخارزم 1402 برای تمامی سهامداران امکان‌پذیر است. دستور جلسه مجمع وخارزم 1402به شرح موارد زیر است:

  • استماع گزارش هیئت‌ مدیره و حسابرس مستقل بازرس قانونی شرکت برای این سال مالی
  • بررسی و تصویب صورت‌های مالی سال مالی منتهی به 1402/03/31
  • اتخاذ تصمیم در خصوص معاملات مشمول ماده 129 اصلاحیه قانون تجارت
  • اتخاذ تصمیم در خصوص تقسیم سود
  • انتخاب حسابرس مستقل و بازرس قانونی اصلی و علی‌البدل برای سال مالی منتهی به 1403/03/31
  • انتخاب روزنامه کثیرالانتشار برای درج انواع آگهی‌های مربوط به این شرکت
  • تعیین مبلغ حق حضور اعضای غیرموظف هیئت مدیره و کمیته‌های تخصصی
  • تعیین پاداش هیئت مدیره

و سایر موارد مربوطه که قابل طرح در مجمع وخارزم 1402 است.

نکات دریافت کارت ورود به جلسه

طبق دستورالعمل مدیریت نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق، سهامداران وخارزم یا وکیل یا نماینده قانونی ایشان جهت شرکت در مجمع وخارزم 1402و دریافت کارت ورود به جلسه نیازمند ارائه برخی مدارک هستند. برای اشخاص حقیقی نیاز است تا اصل کارت ملی و وکالتنامه رسمی در دست داشته باشند. همچنین برای حضور در مجمع وخارزم  1402 نماینده یا نمایندگان سهامداران نیز باید مدارک وکالت یا نمایندگی امضا شده توسط صاحبان اصلی را ارائه دهند.

برای تصمیم‌گیری در خصوص حضور در مجامع شرکت‌های بورسی مطالعه مقاله مجمع چیست پیشنهاد می‌شود.

سود مجمع وخارزم

مجمع وخارزم 1402 در تاریخ مذکور و با حضور دارنگان 62.33 درصد از سهام شرکت، نماینده سازمان بورس اوراق بهادار و بازرس قانونی شرکت برگزار شد. پس از بررسی و تصویب صورت‌های مالی شرکت در خصوص تخصیص و تقسیم سود سال مالی منتهی به خرداد ۱۴۰۱ تصمیم‌گیری شد.

جهت درک بهتر سود مجمع وخارزم 1402 لازم به ذکر است که اکثر شرکت‌های سرمایه‌گذاری در رابطه با موضوع تقسیم سود نقدی در بین سهامداران آن شرکت در طی سالیان مختلف، سیاستی مشابه دارند و از اصولی یکسان پیروی می‌کنند. این روند تقسیم سود نقدی در بین سهامداران می‌تواند در تصمیم‌گیری آنان و سرمایه‌گذاری‌شان در خصوص حضور در مجمع وخارزم 1402بسیار تاثیرگذار باشد. در ادامه روند درصد تقسیم سود وخارزم در چند سال گذشته مورد بررسی قرار گرفته است.

سال مالی منتهی بهسود خالص هر سهم (ریال)سود نقدی هر سهم (ریال)درصد تقسیم سود
1401/03/3198234535.1%
1400/03/311,17915012.7%
1399/03/314565010.9%

بازده نقدی سهم وخارزم

بازده نقدی سهم نیز از موارد بسیار مهم در خصوص حضور در مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت‌ها است. نحوه محاسبه بازده نقدی در واقع به دست آوردن درصد سود نقدی به قیمت سهم پیش از بسته شدن در سایت TSE، مربوط می‌شود. باید در نظر داشت که هرچه بازده نقدی یک سهم بالاتر باشد، حضور در مجمع آن شرکت بیشتر مورد توجه سهامداران قرار می‌گیرد. در جدول زیر بازده نقدی سود سهام وخارزم در ۳ سال گذشته بررسی شده است. طبق این جدول شرکت سرمایه‌گذاری خوارزمی در سال‌های گذشته کمتر از 10 درصد بازده نقدی داشته است.

سال مالیآخرین قیمت سهم پیش از مجمع (PRICE)سود نقدی به ازای هر سهم (DPS)بازده نقدی (D/P)
1401/03/313,833 ریال345 ریال9%
1400/03/315,480 ریال150 ریال2.7%
1399/03/3111,300 ریال50 ریال0.4%

زمانبندی پرداخت سود نقدی وخارزم

سود سهامداران شرکت سرمایه‌گذاری خوارزمی (وخارزم) باتوجه به نوع سهامدار و تعداد سهام آن‌ها واریز می‌شود.

طبق اطلاعیه منتشر شده در سامانه کدال و کدال پلاس انیگما، سود مجمع وخارزم برای سهامداران حقوقی وخارزم که دارای کد سجام و احراز هویت شده هستند، در تاریخ 1402/10/20 از طریق سامانه سجام توسط شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادر و تسویه وجوه به شماره معرفی شده در این سامانه پرداخت خواهد شد. سود سهام وخارزم برای سایر سهامداران خرد شرکت وخارزم که در سامانه سجام ثبت‌نام نکرده‌اند، پس از دریافت نامه اعلام شماره حساب و شماره شبا سهامدار در تاریخ 1402/11/10 الی 1402/11/20 به حساب اعلامی واریز می‌شود.

همچنین سهامداران حقیقی و حقوقی که تاکنون موفق به دریافت سود سهام خود و دیگر مطالبات نشده‌اند، می‌توانند برای اعلام شماره حساب و تکمیل اطلاعات سهامداری خود به اداره امور سهام شرکت مراجعه کرده یا با شماره تلفن 88569283 ارتباط برقرار کنند. اداره امور سهام وخارزم به آدرس: سعادت آباد، بلوار فرهنگ، نبش خیابان بیست و چهارم شرقی، پلاک 18 است.

علاوه بر بررسی سود نقدی در سال جاری، پیش‌بینی سود آینده‌نگر شرکت‌ها از طریق تحلیل بنیادی، یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار در خرید یک سهم است. مطالعه تحلیل بنیادی چیست می‌تواند به آشنایی شما در خصوص تحلیل بنیادی و ارزش‌گذاری سهام شرکت‌ها مفید باشد.

4/5 - (5 رای)

سایر مقاله‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا